Ett i mitt tycke lite bisarrt fel har uppstått på min kawa 750 ltd.. I morse när jag åkte till jobbet lade plötsligt hastighetsmätaren av (och jag som skulle ha besiktigat i morgon..).. Jaha, tänkte jag - ny wire troligen. Men så märkte jag att distansmätaren fortfarande tickade vilket den ju inte borde göra om det var wiren som var av.. Sk-t också, då är det väl hastighetsmätaren - dyrt... Bokade om besiktningstiden så jag fick en månad på mig..
Väl hemma kollade jag wiren som var hel - vilket verkar styrka min misstanke mot hastighetsmätaren så jag kopplade wiren till borrmaskinen i ena änden och hastighetsmätaren i andra - döm om min förvåning när jag lyckades "borra" upp hastighetsmätaren i stadiga 40 knyck! Så, inte hastighetsmätaren mao. Så kopplade jag loss wiren men satte fast den nere i hjulet och körde en sväng - wiren roterar inte ett dugg..
Så frågan som någon kanske kan hjälpa mig med är:
//F
Väl hemma kollade jag wiren som var hel - vilket verkar styrka min misstanke mot hastighetsmätaren så jag kopplade wiren till borrmaskinen i ena änden och hastighetsmätaren i andra - döm om min förvåning när jag lyckades "borra" upp hastighetsmätaren i stadiga 40 knyck! Så, inte hastighetsmätaren mao. Så kopplade jag loss wiren men satte fast den nere i hjulet och körde en sväng - wiren roterar inte ett dugg..
Så frågan som någon kanske kan hjälpa mig med är:
- Är det snäckväxeln nere i hjulet som är paj eller vad?
- Hur f-n fixar man det?
- alternativt har jag monterat ihop sk-ten fel?
//F