Har Shell stängt alla kortautomater?

badpitt

New member
Jag har märkt vid flera olika Shellstationer att kort/sedelautomaterna är avstängda.
Om jag kommer och bara vill tanka med MC vill man ju inte lämna hojen då gillar jag kortautomaterna, vill jag då tanka manuelltt måste jag ta av mig hjälmen (man får inte gå in med hjälm på) be dem starta pumpen, tanka och sedan vänta på alla som skall köpa korv, glass etc.
En MC-polare till mig berättade att det är medvetet gjort för att locka in folk i affären, är det någon som vet?
Jag tycker det är för djävligt om det är så, man vill ju inte lämna sin hoj och hjälm etc.

Hampe

Skriver massor!
Shell håller på att lägga ner helt och hållet. Att överlåta butikerna på Reitan Servicehandel är bara ett mellansteg i nedtrappningen där man lämnar distributionsledet helt och hållet.
Jag ger Shell i Sverige max 5 år till, sedan är dom väck.

Ärligt talat så tror jag det är något tillfälligt fel som ligger bakom dom avstängda kortautomaterna; petroleum, platta och pumpar är helt bolagsskiljt från butik, bullar och badbollar hos "Shell" numera.
Vad jag hört så gnisslar samarbetet en hel del i gränslandet kring vem som skall göra vad i underhåll av stationerna, och detta kommer med all säkerhet att öka i takt med att stationerna kommer att se skabbigare och skabbigare ut när det inte längre är en och samma huvudman för verksamheten.

Svider lite för en vars första sommarjobb var att serva ute på plattan, hålla snyggt och HÄPP - vaxa pumpar! på just en Shell-station.
"Regular" kostade 1 krona litern den sommaren...

Anyway - vi snackade om det på Liseberg; motmedlet är att gå fram till nattluckan med sina pengar i näven och stöka till det för dom; liten hämnd är också en hämnd. :)

Cawwa

New member
Så var mitt extrajobb också! Fast på OK. När priset väl gick över kronan blev det ramaskri bland kunderna .. det var tider det ... :)

eha

New member
Å så känner man sig gammal för att man varit tvungen att räkna efter hur mycket man kört av reserven på 125:an (tankrymd 12.7 l) för att våga stoppa en femtilapp (Gul-Gustav III) i sedelautomaten på den nya fräcka obemannade lågprismacken hemmavid som tagit över Gulfs tankställe - Q8. Ofta hankade man sig fram på att tanka tiolappar(!) några gånger i veckan.. Soppan klev över fyra spänn den sommaren, och hoppade (skattehöjning?!) 60 öre i ett huj innan hösten. Tog f ö rätt många år innan man fattade att det var Kuwait det egentligen hette och inte "Q-åtta".

pojkvasker igen - skönt!!