Handledare Stockholm sökes !

kmv

New member
Hej jag tog mitt A kort för 1År sedan, Min fru har åkt som spätta i sommar och blivit biten.
Nu söker vi någon som kan och vill vara handledare till min fru.
Vi bor på södermalm men vi kan ta oss till övningsplatsen.
Hon behöver börja med manöver övningar.
självklart ger vi ersättning för din tid
Mvh Leif

Hansi

Skrivit för mycket
För körgårsövningarna behöver du ju i praktiken bara skjutsa henne till någon avlyst plats, på inhägnat område behövs ingen godkänd handledare.

kmv

New member
Vad händer om farbror blå kommer om det är en avlyst plats men inte inhägnat område,
hon b kort jag har a.b.c ,A kort på prov 1år till

kmv

New member
Vad händer om farbror blå kommer om det är en avlyst plats men inte inhägnat område,
hon b kort jag har a.b.c ,A kort på prov 1år till
olovligkörning för min fru!
för mig vet jag inte ( med hjälp till olovlig körning)

Hansi

Skrivit för mycket
Har du verkligen A-kortet på prov? Är väl bara första bokstaven man tar som man får prövotid på.

Ja, kan ju vara onödigt att riskera lämplighetsintyget på en olovlig körning. Utöver det tror jag konsekvensen ifall någon mot förmodan skulle göra en koll om man kör lite konbana på någon avsides parkeringsplats inte blir speciellt kännbar.

Jari69

New member
Har du haft körkort för annan behörighet tidigare får du ingen ny prövotid!

Att hitta en handledare i Sthlm:s trakten kan ju inte vara så svårt (ge det lite tid), bor själv i Örebro så blir lite långt att åka men står ni för soppan så visst åker jag... :wink:

Mirre

New member
Söker fortfarande handledare !

Jag måste protestera lite... Du söker ju inte handledare egentligen, du söker någon som haft mc-körkort minst 5 år som ska stå bredvid och titta på när du, som haft A-körkort ett år, lär din fru att köra hoj. Det är säkert ett upplägg som passar en del men för mig är handlederiet ett aktivt engagemang, inte en passiv biroll. :)

kmv

New member
Jag måste protestera lite... Du söker ju inte handledare egentligen, du söker någon som haft mc-körkort minst 5 år som ska stå bredvid och titta på när du, som haft A-körkort ett år, lär din fru att köra hoj. Det är säkert ett upplägg som passar en del men för mig är handlederiet ett aktivt engagemang, inte en passiv biroll. :)
Nej Mirre jag kan gärna vara med! men om handledaren vill vara lärare så är det bara bra!
som sagt jag är färsk på att köra hoj! tro mig jag har haft B-kort sedan 1985, C-kort sedan 1989.
Är ödemjuk, men har mycket erfarenhet av köra fyra hjul.
Har bara kört 600 mil hoj, så det är inte mycket
Men många har fått sitt körkort på köpet och vet inte vad man behöver kunna idag för att klara uppkörning för A-körkort, eller också tog dom körkort när det bara var garage vändningen.

Mirre

New member
...om handledaren vill vara lärare så är det bara bra!
/.../
Men många har fått sitt körkort på köpet och vet inte vad man behöver kunna idag för att klara uppkörning för A-körkort, eller också tog dom körkort när det bara var garage vändningen.

Då förstår jag bättre hur du resonerar. Jag ringer dig (har ju tel.nr från annat forum) så får vi se vad det kan bli. :)