Halvarsson Jacka: "Jackpot BC" & Byxa: "Clarino BC". Någon med erfarenhet eller alt?

Henke Eriksson

New member
Halvarsson Jacka: "Jackpot BC" & Byxa: "Clarino BC". Någon med erfarenhet eller alt?

Hej,
Jag ska köpa skinnställ, och har hittat Halvarssons Jacka: "Jackpot BC" och Byxa: "Clarino BC".
Någon som har erfarenhet av dessa produkter?
Priset är ju ganska högt, men är det så att "man får vad man betalar för"? Eller betalar man bara för märket?
Bra kvalitet? Passform? Och produkter man kommer ha glädje av i många år? :confused:

Tips eller idéer på alternativ till ovanstående är av intresse, som sagt, märket/tillverkaren spelar ingen större roll, utan jag vill köpa bra utrustning, men bra kvalité och som man har glädje av i många år framöver.

Tacksam för synpunkter och idéer :)
/Henke
 

Bansaie

New member
Jag har inte jättestor erfarenhet av Halvarsson men utifrån den lilla jag har så verkar de ha genomgående bra kvalitet.
 

Sageland

New member
Halvarssons har jag inte testat men jag använder Lindstrands. Och efter en marksyning så klarade jag mig med en stukning. Sömmar å de höll.

Vet inte hur lika/olika de 3 olika märken under Jofama (Jofama, Halvarssons och Lindstrands) är.
 

easyplastic

New member
Jag har deras Spitfire Classic-jacka, har haft den en dryg säsong nu. Bra passfom, skinnet verkar vara av god kvalitet och sömnaden bra.

Problemet är mesh-fodret som har spruckit ganska rejält, först vid vänstra axeln, och nu senast även lite vid högra axeln.

/E
 

Pisken

New member
har Cosmoz BC jackan ..... VÄLDIGT nöjd , enda lilla gnället jag möjligen kan ha är att dragkjedjeflärparna är lite för små :)

Har du köpt Clarino braxorna ännu , lite sugen på sånna till denna sommar (mina GI pants börjar bli lite slitna) .... men gissar att det är samma kvalitutta som min jacka
 
Last edited:

easyplastic

New member
Jag har dessutom deras Morgan Classic-byxor, grymt nöjd med dem, sköna och verkar vara bra kvalitet rakt igenom, bortsett från att de verkar ha krympt över vintern :confused:

/E
 

Mathias

Active member
Jag har deras Spitfire Classic-jacka, har haft den en dryg säsong nu. Bra passfom, skinnet verkar vara av god kvalitet och sömnaden bra.

Problemet är mesh-fodret som har spruckit ganska rejält, först vid vänstra axeln, och nu senast även lite vid högra axeln.

/E

Ta och kontakta Jofama (Halvarsson och STR) och förklara, kan nästan lova att du får skicka in det och får det lagat.
 
Top