Högt pris för sporthojskuserna 2007

klasse

New member
Varför är priset så dyrt i år vad grundar sig denna höjning i?
i fjol betalde jag 700kr för en dag med SMC (sporthojskurs) på Gelleråsen
i år skall det alltså kosta 1150/dag? varför denna höjning?

Jag tyckte arragngemanget var kanon i fjol och såg fram i mot att ev kunna boka 2 dubbeldagar på Gelleråsen i år (en vår och en höst körning) men nu blir det tungt det är ju lite skilland från 1400kr till 2300kr för en helg.

MVH
Klas
 

Yasha

New member
Priset är i princip detsamma i år som förra året, till och med billigare för vissa kurser! Men då sett till helheten av kursutbudet...

Frågan är vad det var för kurs du lyckades hitta så billigt förra året? Jag vet att några (exempelvis Västmanland på Åsen) lyckades arrangera kurser till väldigt lågt pris. Det kan funka, framförallt om man lagt kursen på en vardag och kör ultralågbudgetvarianten vad gäller ersättning till instruktörer mm (och kanske även subventionerar lite), men i vanliga fall är den summa du nämner vad man får betala för en vanlig bandag. Om man har tur!

Grattis till dig som fick gå en bra kurs för lite pengar!

Tyvärr så är nog priser runt 1100-1500 kronor per dag mer "riktiga" om man ser till vad allt runtomkring kostar, men för er deltagares skull får man ju hoppas att det även i år går att prispressa några dagar utan att för den skull ge avkall på kvaliteten.

Jag hoppas ändå att du lyckas hitta någon kurs du tycker är värd priset. om du frågar mig är de det allihop! :D Fort- och utbildning är roligt OCH nyttigt och man kan aldrig få för mycket, bara nog för tillfället. :p

Välkommen!

/ Veronica (instruktör lite här och där och då och då)
 

ezzo

New member
Att du lyckades få en kurs för 700 kr beror på att arrangörerna hade hittat sponsorer till den kursen.
Tyvärr är det svårt att hitta sånna..
 

sp2

New member
Att du lyckades få en kurs för 700 kr beror på att arrangörerna hade hittat sponsorer till den kursen.
Tyvärr är det svårt att hitta sånna..

Ja och dom kursdagarna så klämdes det in extra mycket deltagare för att få hela arrangemanget att gå runt!
Även antalet instruktörer fick hållas kort!
Vilket betyder att du får vad du batalar för, lite dyrare lite bättre:)

Ps. vi körde en Bkk i september för endast 300:-!!!!
 

HW

New member
En annan anledning är minskade och i vissa fall helt avskaffade bidrag till utbildningsverksamheten vilket inte längre ger oss möjlighet att subventionera kursavgifterna.

/HW
 
Top