Frank S
New member
Nu när man har gått ett antal kurser med SMC, både KNIX och på storbana så har jag märkt att det är olika bud om fotplacering när man jobbar med körställning. En del instruktörer förespråkar en utvridning av ytterfotens häl för att lättare kunna nypa till med knät mot tanken genom att räta på vristen vid kurvtagning. Andra menar att man skall hålla in hälen mot fotpinnens "skyddsplatta" för att på så sätt få fler förankringspunkter mot motorcykeln.(trampdyna, häl, smalben och knä)
Spörsmålet kan kanske uppfattas som körtekniskt navelskåderi och att i verkligheten är det hugget som stucket vilket sätt man använder men för mig känns det som ganska olika sätt och jag känner att jag är inte man att avgöra vilket sätt som är bäst i långa loppet.
Spörsmålet kan kanske uppfattas som körtekniskt navelskåderi och att i verkligheten är det hugget som stucket vilket sätt man använder men för mig känns det som ganska olika sätt och jag känner att jag är inte man att avgöra vilket sätt som är bäst i långa loppet.