Håller Mc-mässan på att dö?

gundj

New member
Jag tycker mässan blir mindre för vart år.
I år saknade jag många större märken och säljare.
Inget Lelles, Handelsboden, Jofama, xl-moto, och inga representanter för t ex Shark, IXS, m fl.
De som hade produkter att visa hade tagit med så få som möjligt.
Jag tror jag hoppar över mässan nästa år, och om fler tycker som jag så självdör den verkligen.
 
Last edited:

Alexander76

Member
Jag tänkte inte på utrutningen så mycket utan gick bara på hojarna som vanligt. Men om något tyckte jag arenan och framförallt gången runt var rätt klaustrofibisk, älvsjömässan var betydligt bättre utrymmesmässigt. Vi var bara där mellan 14-16 men det verkade inte heller finnas några shower/uppvisningar som det fanns i älvsjö.
 

gundj

New member
Det fanns uppvisningar och provkörningar undangömt bortanför de få som sålde prylar, men då måste man hitta ut från innerplan och det var inte helt tydligt.
Visst är det kul att se alla nya modeller på mc, men varför försitta tillfället att bättra på merförsäljningen?
Men, varför fanns inte svenska / finska tillverkare av tillbehör och kläder med?
Jag hade tänkt prova en del då garderoben behöver föryngras men inget Jofama, Rukka m fl.
Knappt några racingstövlar, endast skor för de som paddlar sig fram i trafiken :-( Och de få som fanns var i storlek 42, vem har det?
Arai tappade en kund p g a det ointresserade bemötandet, Shoei däremot var fantastiskt serviceminded.
Näää, lägg ner mässan eller skärp till er.
Tyvärr kan det väl snart gälla hela tillbehörsmarknaden i Sverige, få butiker, oftast endast i storstadsregionerna och alla med samma utbud och priser på kronan lika.
 

Y62.se

Member
Friends var ingen bra lokal, Älvsjö mycket bättre. Det var nog den tråkigaste MCmässa jag varit på, var nog bara intressant för den som vill köpa en helt ny standardhoj. Tillbaka till Älvsjö nästa gång och in med mer tillbehör och customdelar.
 

vovvelivovven

New member
Hej!
Jag iddes inte åka till Kungliga Huvudstaden för att titta, det är en bit från Borås...

Jag tror att mässarrangören tar för höga monterhyror. Det är inte bara monterhyran som drar iväg, skall det bli något vettigt krävs en massa jobb innan, under och även efter. Och intressanta smågrejer ser man sällan på en mässa numera (som t.ex. den däckavtagare för alufälgar som jag köpte från Roffes 1980). Och tråkigt bemötande på en mässa kan förstöra hela intrycket. Typiskt taskigt bemötande är när representanten svarar " Har du kollat på vår hemsida? Ja men den hittade jag inte... Om den inte finns på hemsidan så har vi den inte"

Ev. så tar jag mig till Halmstad som lockar med en sorts mässa 1-3 mars. Vill gärna kolla på de moderna skyddskläderna i Kevlar som ser ut precis som shorts och T-shirt...

Förkylda hälsingar // Ingvar
 
Top