Guidade hojresor

hanshultsfred

New member
Är det någon som har någon erfarenhet av att semestra med guidade resor typ SMC:s, MC- Safari eller Ericsson's Motorcycle Tours resor?
Har bara kört på egen hand hittills men är lite sugen att prova en köpt resa. är det värt pengarna?
 

påK-en

New member
Är det någon som har någon erfarenhet av att semestra med guidade resor typ SMC:s, MC- Safari eller Ericsson's Motorcycle Tours resor?
Har bara kört på egen hand hittills men är lite sugen att prova en köpt resa. är det värt pengarna?

Jag åkte med Erocssons i Colorado/klippiga bergen, tror att det var -07. Jag var mycket nöjd med arrangemanget, bra hotell, upplagd resrutt om man ville det, annars kunde man välja själv, det som var definitivt spikat var övernattningarna. Jag åkte för det mesta i en grupp med 3 hojjar men det var de som åkte ensamma eller i större grupper också. Har faktiskt tittat på några resor till sommaren men inte bestämt mig ännu.
Någon gång tidigare under året var det ett trevligt program på TV från en av hans resor i Alaska/Canada.
Värt pengarna? För mig var det definintivt det, vet att flera personer deltagit i flera av hans resor så det kan väl inte vara helt fel.
 

lenlu11

New member
Hej.
Jo, nog kan man säga att jag varit med på några guidade resor, eftersom jag själv är SMC-guide ! Därmed också sagt att jag är jävig !

Resorna är bra. Jag kan säga så, eftersom alla guiderna arbetar ideellt, och därför är engagerade i resans planering, genomförande och uppföljning. Om man inte brinner för en sak, då blir man nog heller inte guide, alldeles frivilligt.

Eftersom alla guiderna är inbitna hojåkare, så finns en ambition och en kunskap hur man ska arrangera resan så MC-vänligt som möjligt. I alla kringarrangemang tas just de hänsyn som krävs för att en resa skall upplevas välplanerad. Alla små enkla detaljer är ordnade. Dessutom är vi ju alla påverkbara och tar gärna emot nya tips. På så sätt blir resan mer personlig än om man jämför med charter eller motsvarande. Haken är bara att dessa tips eller önskemål bör lämnas i god tid före resan. Då finns en god chans att kunna tillgodose dem. Under resans gång är guiderna självklart flexibla, men stora ändringar i programmet är svårare att genomföra. Förutom själva åkandet / körandet så läggs stor vikt vid den sociala samvaron mellan resenärerna.

Alla deltagarna har olika förväntningar och önskemål inför en MC-resa. Med SMCs guider får Du personlig kontakt före resan, tips, idéer och information i överflöd och Du får en upplevelse tillsammans med andra medlemmar i SMC. Det är början på garantin att resan blir lyckad.

Guiderna är utbildade i SMCs regi och har stöd och support från Travel.
Välj nu och vraka bland SMCs utbud. När Du valt ska Du absolut kontakta guiden / reseledaren, så finns alla chanser i världen att Du skall bli nöjd.

Välkommen på Ditt livs resa på hojen !

Lennart Lundh
Skara
 

SuperMek

New member
Får jag passa på och flika in med att Lennart är synnerligen kompetent som guide och arrangör av hojresor där gruppen får god kunskap mixat med trevligt umgänge och kurviga vägar. Rekommenderas!
 

swischmc

New member
Jag har åkt med mc-safari en gång och gör aldrig om det. En hemsk resa där allt blev fel. Deltagarna blev utskällda och kallade små människor och alkoholister. (Ironiskt eftersom jag är nykterist.)

Jag har skrivit om detta på smc's forum tidigare. Samma inlägg finns på Bike och Hojen.nu
http://forum.svmc.se/showthread.php?4507-Landskapet-se-mc-safari&highlight=Mc-safari
http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=3383
http://www.bike.se/node/53262

Även nu, flera år efteråt har mina vänner inte glömt de ledsna och ibland panikslagna sms jag skickade. I ett av de sista stod det: vi har begått myteri, jag orkar inte mer...
Jag kan berätta hur mycket som helst om den mannen. Inget av det är positivt. (Gamla kartor utan vägnummer, icke uppdaterad gps, körning mot enkelriktat, körning över refug... Detta är bara de rent praktiska detaljerna. Hur han är som människa orkar jag inte tänka på.)

I mars bär det av till Spanien igen. Denna gång med smc. Jag tror att resan blir kanon! Vad som än händer kan den inte bli värre än den med mc-safari. :)
 

Niklas K

New member
MC resor

Är det någon som har någon erfarenhet av att semestra med guidade resor typ SMC:s, MC- Safari eller Ericsson's Motorcycle Tours resor?
Har bara kört på egen hand hittills men är lite sugen att prova en köpt resa. är det värt pengarna?

Hej

Jag är en kille som inte har kört MC mer än 2 säsonger. Men ville precis som du prova en resa med andra likasinnade. Eftersom jag är väldigt historieintresserad slog jag 2 flugor i en smäll och åkte till Normandie och D-dagen.

Upplägget är helt suveränt både vad gäller upplevelse och körning. Dessutom känns SMC resor prisvärda, i alla fall om man jämför priser på nätet. Jag kan starkt rekommendera denna resan.

Niklas
 

BMW R90s

New member
Hej

Jag är en kille som inte har kört MC mer än 2 säsonger. Men ville precis som du prova en resa med andra likasinnade. Eftersom jag är väldigt historieintresserad slog jag 2 flugor i en smäll och åkte till Normandie och D-dagen.

Upplägget är helt suveränt både vad gäller upplevelse och körning. Dessutom känns SMC resor prisvärda, i alla fall om man jämför priser på nätet. Jag kan starkt rekommendera denna resan.

Niklas
Har anmält mig till Normandieresan. Ryktet säger att det är troligen sista resan Lennart kör till Normandie.
Kollade hans hemsida, mycket jobb nerlagt där!
http://www.lennartlundh.com/normandie/
 
Top