Gruskursen 20/5

Bosse H

New member
Vill bara berätta om, göra reklam för och tacka för den förnämliga gruskursen jag deltog i förra helgen utanför Uddevalla.
Fantastiskt bra. Fem instruktörer på 15 deltagare. Massvis av individuell feedback. Leverad proffsigt, vänligt och konstruktivt. Först övning på en stor grusplan med körning mellan koner i lösgrus, sedan bromsövningar och därefter flera timmars körning på vindlande grusvägar i ett vidunderligt vackert försommarväder. Ja, det sista kan ju inte kursledningen ta åt sig äran för, men det var liksom grädden på moset...
Körningen genomfördes i lagom fart, man vinnlade sig om att sprida ut fältet så att man verkligen fick tillfälle att öva på att gasa sig genom kurvorna, inta bara rulla genom. Instruktörerna utspridda i fältet. Inget undgick deras granskande ögon.
Deltagarna var en brokig skara, allt från erfarna hojåkare till nybörjare. Alla hade massor att lära och trevligt hade vi hela dagen.

Jag kan varmt rekommendera SMS:s gruskurs till alla. Som man påpekade på kursen - inte mer än ca 20% av Sveriges vägnät är belagt med asfalt. Det finns många vackra vägar därute att upptäcka. Synd att behöva känna sig ängslig och frestas vända om när asfalten tar slut framför hojen.....

np422

New member
Jag kan inte göra annat än att hålla med Bosse.

Och passa på att tacka för en mycket lärorik och trevlig kurs jag också!