GPS Tracking - Stöldskydd

georgios

New member
Hej,

tyvarr min svensk är inte så bra, så skriver jag på engelska.

I will be getting in a few days my first MC in Sweden! I live in south Stockholm and unfortunately I have not found a garage to park it safely for the night. I would be interested to get a GPS Tracking device for some peace of mind.

Any suggestions on the issue?
Has anyone had any experience were GPS tracking helped to find a stolen mc?

Thanks!

gundj

New member
Beroende på hur mycket plats du har att gömma trackern så vill jag påstå att GeoSafe som säljs bland annat på Jula och i båttillbehörsbutiker för under 1000:- är väldigt bra.
Jag har god erfarenhet av min i husbilen.
Går att använda med geofence så den larmar om den flyttas mer än angivet avstånd, eller så kopplar man lämplig givare till det.
Ett SIM-kort /kontantkort som fungerar på GSM (Inte TRE) t ex Telia eller Telenor krävs. Kostar en hundring om året att hålla liv i. Finns nog billigare också.
Då kan du via mobilapp kolla position, status, batterispänning mm.
Den kan larma om extern ström försvinner och går någon månad på det interna batteriet.
http://www.geosafe.se/om.html
Nej, jag säljer inte Geosafe :)

georgios

New member
Tack så mycket @gundj!

It sounds like what I am looking for. I read in some other fora that some devices drain the motorcycle batteries.
I guess it is better to pay for a new battery than a new motorcycle though :)

gundj

New member
The Geosafe will send you a warning text message when you reach a low voltage limit, so it will not kill your battery.