Gnälla lite till.

catwoman_w

New member
Ja,nu ska jag gnälla lite till på ett företag till.

Jag köpte min Suzuki Bandit 650s hos Sulas. Det var frid och fröjd men när vi skulle köpa sänkningssatsen så tar det över en månad innan den är hos dem. Det svar man fick var att det var slut på leverantören. Ok, det kan det vara. Men när det händer samma sak när vi ska köpa pakethållaren till den så är det också slut hos leverantören.

Så nu när jag bytte hoj till Suzuki Bandit 1200s så beställde vi sidoväskhållare till den hos Ava mc. Det tar två dagar så får vi ett sms där det står att varan har kommit. På något konstigt sätt så börjar jag fundera ifall Sulas ser till att kunden köper och sedan så skiter de i en och speciellt när man ska köpa tillbehör.

Däremot skulle jag kanske inte byta in min hoj hos Ava kan jag säga för inbytesvärdet är extremt dåligt hos dem.
Det företag som ska få sig en jätteeloge är faktiskt Carlbarks i Kumla. De har jättebra service och de är trevliga. De ringer upp när de har lovat och ordnar så att allt funkar. Så jag rekommendrar Carlbarks i Kumla även för inbyte.
 

SGM

Moderator
Jag gillar AVA, och då speciellt Stefan (säljare) - jag bytte in min RSV mot min nya 1098, och det har bara varit en trevlig resa hittills. :)

Bra inbytesdeal, raka puckar och nada strul.

/J
 

catwoman_w

New member
Jag gillar AVA, och då speciellt Stefan (säljare) - jag bytte in min RSV mot min nya 1098, och det har bara varit en trevlig resa hittills. :)

Bra inbytesdeal, raka puckar och nada strul.

/J

Frågan var ju vad du fick betala i mellan och vad de gav dig för din hoj.
När jag bytte min suzuki maruder så skulle jag få väldigt dåligt för den hojen men jag fick desto mera för den på Sulas.
 

SGM

Moderator
Jag fick högst rimligt betalt, klart i den nivå man fått om man sålt den privat. :)
 

catwoman_w

New member
Jag fick högst rimligt betalt, klart i den nivå man fått om man sålt den privat. :)

Nackedelen när jag var på Ava var att jag skulle få lägga till 30 papp mellan medan jag behövde bara lägga 20 papp på Sulas. 10 papp gör en jäkla skillnad kan jag säga. Men annars så är Ava ok tycker jag. Med tanke på att jag fick sidoväskhållarna snabbt. Till skillnad för Sulas. Där man fick vänta i en månad på den.
 

SGM

Moderator
Nackedelen när jag var på Ava var att jag skulle få lägga till 30 papp mellan medan jag behövde bara lägga 20 papp på Sulas. 10 papp gör en jäkla skillnad kan jag säga. Men annars så är Ava ok tycker jag. Med tanke på att jag fick sidoväskhållarna snabbt. Till skillnad för Sulas. Där man fick vänta i en månad på den.


Det har ju förmodligen med tillgång/efterfrågan att göra - de hade nog någon som letade efter en Mille, och de hade en 1098a inne, osåld 08:a - som jag kunde tänka mig att ta hand om. :)

/J
 

catwoman_w

New member
Det har ju förmodligen med tillgång/efterfrågan att göra - de hade nog någon som letade efter en Mille, och de hade en 1098a inne, osåld 08:a - som jag kunde tänka mig att ta hand om. :)

/J

Du köpte mer eller mindre en ny hoj alltså. Men det hade jag tänkt att göra också om mellanskillnaden hade varit bättre än jag fick.
 

SGM

Moderator
Du köpte mer eller mindre en ny hoj alltså. Men det hade jag tänkt att göra också om mellanskillnaden hade varit bättre än jag fick.

Jag tror du missar poängen, jag hade mer tur med timing, de hade en hoj de behövde bli av med (ducce släppte 1198:an till 09, det stod en osåld 08 1098 hos dem) - och jag fick faktiskt jäkligt bra i inbyte, då min RSV såldes väldigt fort hos dem så fanns det säkert någon intressent sedan tidigare på en sådan.

Win-win-situation som det heter. :) Det var lägligt för båda parter helt enkelt.

/J
 

catwoman_w

New member
Jag tror du missar poängen, jag hade mer tur med timing, de hade en hoj de behövde bli av med (ducce släppte 1198:an till 09, det stod en osåld 08 1098 hos dem) - och jag fick faktiskt jäkligt bra i inbyte, då min RSV såldes väldigt fort hos dem så fanns det säkert någon intressent sedan tidigare på en sådan.

Win-win-situation som det heter. :) Det var lägligt för båda parter helt enkelt.

/J

Då funkar det ju. Men Ava är helt ok faktiskt.
 
Top