Glidare för lång nybörjare

Markus_25

New member
Hej på er,

Jag ska precis till att ta kort för mc och behöver nu lite tips. Jag vill köpa mig en glidare av något slag men jag är som sagt nybörjare så jag behöver lite tips. Mitt problem (tror jag) är att jag är ganska lång, 195 cm. Vad tycker ni jag ska kolla på för motorcyklar?

Jag har varit inne på blocket och tittat en del på bland annat Kawasaki Vulcan (VN 800 eller 900), har även tittat på Triumph både American och speed master. Jag vill inte ha en hoj som både ser ut och känns för liten.

Har någon erfarenheter att dela om detta?

H

honda cbf 500

Guest
Jag har kört vn 900 classic och jag är 1,74 cm och 76-77 kg. Jag tror att den är nog lite liten för dig och dessutom prestandan, tröttnar du ganska snabbt på.

Sen beror det ju på hur din budget ser ut men titta gärna på dragstar 1100.

//Amir

Zopilote

New member
Tycker personligen inte kategorin "glidare" är någon bra nybörjarhoj (...eller bra hoj över huvud taget...), men var och en har sin smak ;)
Med din längd måste du nog tyvärr börja kolla på de tyngre klasserna om det inte skall se ut som en monkeybike. En kompis till mig (i ungefär din storlek) köpte en XV1600 Wildstar som övningskörnings-/förstahoj, och det har fungerat utmärkt. Jag vet inte vilken budget du har, men andra alternativ är t.ex. M1800 (dyr), XV1700 Warrior (dyr), VN1500 (billig) Thunderbird (Riktigt dyr).

satanicpanic

New member
Jag kör själv en warrior och är 1.88 lång på den har jag fått flytta fram fotpinnarna. annars en mycket trevlig hoj me mycke vrid

Skulle nog ochså satsa på en Dragge 1100:a. Frugan har en sådan och jag tycker det är en kanonhoj. Själv har jag en midnight 1900:a som blir lite väl tung för en som inte är van hojåka oavsett benlängd. 1100:an har vi motorbåge med fotpinnar på. Är själv mot 1,90.

Last edited:

Chopperbyggarn

New member