Gelleråsen - dåligt väder i helgen??

trikken

New member
Hej,

kollade vädret inför bankörningen i helgen. Runt NOLL grader och snö eller snöblandad regn!! Ska jag åka 30 mil en väg för att komma till en inställd körning?

Kan man få veta på t.ex. fredag om det blir SHK på Gelleråsen lördag/söndag eller om det ställs in pga dåligt väder?

//E
 

ezzo

New member
Banåkning i helgen på Gelleråsen?
Nä.. det har jag svårt att tänka mig att det är. SMC har ju hyrt banan hela denna helg för att genomföra 2 fortbildningsdagar.
Och vi delar inte banan med någon banåkingsarrangör...

Vi planerar att köra kurserna. Lite snö har ingen dött av ;)
 

colossus

New member
Hej

Körde i Sviesta i helgen " roadracing licenskurs" 2-4 grader kallt + regn.

Det var ca 10 st som klotade av 35 förare , 2 instruktörer klotade oxå.

Problemet är att däcken får ingen värme .

Det hjälper heller inte med däcksvärmare...

Colossus
 

K-Man

New member
Enligt www.yr.no för Karlskoga
Fredag: 9'C halvklart
lördag: 8'C mulet
söndag, 6' C mulet, 6 mm regn under dygnet. Vi får hoppas att det blir nattetid det regnar.

Tips: Jag har köpt Crafts Gunde-kalsonger på Stadium. Såna med windstopper frampå för att slippa is-juveler om man sportar vintertid. Det blåser ju rakt igenom stretchen i skinnstället och en jacka utanpå hjälper inte där nere.

Man skulle ha haft ett par lite varmare handskar också... :( Den som har en låda handvärmarpåsar kan göra bra affärer i helgen tror jag.

Vi får hoppas att vi slipper vulkanaskan! :D
 
Last edited:

pollygruppen

New member
Gelleråsen söndag

Hej kamrater,
Förväntar mig ett besked från kursledningen snarast.
Jag har också 30 mil på lördag för att vara med på söndag. Kallt = Inget problem. Regn = Inget problem. Kallt och regn = Bara att bita ihop. Regn och snöblask = Problem. Den som påstår något annat har sannolikt inte varit utsatt för snöblask - dessutom på bana. Det handlar inta bara om däckval. Dessutom vill jag ha lite behållning/utbyte av kursen. Kursledningen har ju en målsättning. Vi får väl se. Ha det och
Safe riding - 1098 Uppsala
 
Top