Garmin Zumo 660

anderswq

New member
Köpte en Garmin Zumo 660 från Inwarehouse. När jag öppnade förpackningen fanns ingen manual och ingen innehållsförteckning på vad som skulle följa med.
När jag försöker registrera enheten så får jag ett felmeddelande att angivet serienummer redan är registrerat. Börjar misstänka att enheten varit ute hos annan kund som snott manualen och registrerat enheten för att låsa upp kartorna. Är det någon som köpt från Inwarehouse och fått med manualer?
 

anderswq

New member
Jag lyckades till slut att registrera min enhet och låsa upp kartorna - efter att jag uppdaterat programvaran i GPS:n och Mapsource över nätet.

Har varit i kontakt med Garmin under dagen. De bekräftade i princip att någon
tryckt manual inte distribueras, däremot borde det funnits en cd med manualen, och även att det kan behövas en uppgradering av programvaran för att registrera enheten och kunna låsa upp kartorna.

Att jag i ett läge såg en uppgift om att enheten var registrerad 1/6, trots att
jag själv inte fick den förrän 23/6 fick jag ingen bra förklaring på. Möjligen har den varit påslagen så att en sattelitsökning har gjorts den dagen enligt Garmin. Jag kunde vara helt säker på att den inte kan vara registrerad på någon annan, eftersom jag till slut lyckades att registrera den på mig. Därför kommer jag behålla enheten om inget nytt inträffar.
 

dalis

New member
Bra att det löste sig.
Jag har en fråga om 660:
kan man använda sjökort iden eller blue chart som jag tror att det kallas i GPS-branschen?
 

Hansi

Skrivit för mycket
Bra att det löste sig.
Jag har en fråga om 660:
kan man använda sjökort iden eller blue chart som jag tror att det kallas i GPS-branschen?

Det går i min 550. Enda problemet är att garmin inte kan ha hur många "pusselbitar" av en karta som helst på samma minneskort, och bluechart består av väldigt många små "pusselbitar". Även om jag skulle få plats med hela världens bluechart på ett 8-16GB kort så gick det i praktiken inte att ha mer än kanske 2GB kartor totalt. (kommer inte ihåg exakta gränserna, det var nåt år sedan jag labbade med kartorna senast)
 

dalis

New member
Förvånande!
Anledningen till att jag frågade var att jag avstått från 550´n för att jag fått svaret att det inte går på den. Så nu hoppades jag att det skulle gå på 660.
 
Top