Garmin Zumo 550 mjukvarofel

Hagalund

New member
Köpte en Garmin Zumo 550 för nästan ett år sedan för dyra pengar utan att veta eller bli informerat om att enheterna har fel på mjukvara. Felet består i att rösten ”Ingrid (TTS)” är oförmögen att uttala konsonanter. Hur kul är det? Det är omöjligt att förstå vad som sägs. Garmin har lovat nu i ett år att åtgärda felet men i dagsläge kan de inte ens svara på när uppdateringen kommer. Skandalöst tycker jag att en av största aktörerna på GPS marknaden säljer defekta produkter utan att bry sig om att åtgärda bristen eller åtminstone informera köpare om det föreliggande felet.
 

xyx

New member
Det var långsamt jobbat av Garmin ja. Finns det inga andra röster att välja på?
 

Hagalund

New member
Visst, det finns att välja en annan röst men för mig är det princip fråga. Köper jag en produkt för fullt pris vill jag att den funkar till 100% inte till 98%. Det är som att köpa en hoj som går att köra 200 men den har en hastighetsmätare som går bara till 110.
 

mule

New member
Inget problem.

Har haft min Zumo 550 i ett par år nu och ALDRIG haft problem med att förstå vad Ingrid säger. Visst det låter lite "syntetiskt" men fungerar alldeles utmärkt.
 

Hagalund

New member
Använder du dig av svenska "Ingrid TTS" då är du bättre än jag är att förstå och tolka orden som uttalas utan konsonater.
 

glider

New member
Du har prövat med uppdatering av mjukvara antar jag? Kan vara värt att ta bort alla röster och installera dem igen. Det kanske kan lösa problemet.
 

Hagalund

New member
Det hjälper inte, Garmin är väl medvetna om problemet men underlåter lämna info till konsumenterna om själva felet eller om tidpunkten för uppdateringen av mjukvaran som åtgärdar felet.
 

fjrdriver

New member
Garmin Zumo 550 mjukvarufel

Irriterar mig också på nuvarande "svenska-Ingrid (TTS)". Mest irriterande att jag fått den nuvarande bedrövliga versionen vid någon uppgradering av Zumon. Är till 99% säker på att jag haft en betydligt bättre version tidigare. Att välja bort TTS funktionen och bara välja svenska är ju ett dåligt alternativ.
Skärpning Garmin.
 

Hagalund

New member
Jag tycker att de som är missnöjda skall ringa Garmins support och kräva besked om när och hur felet skall åtgärdas, jo fler vi är desto bättre.
Ni som deltar i andra forum kan gärna hjälpa till och sprida info.
 

glider

New member
Irriterar mig också på nuvarande "svenska-Ingrid (TTS)". Mest irriterande att jag fått den nuvarande bedrövliga versionen vid någon uppgradering av Zumon. Är till 99% säker på att jag haft en betydligt bättre version tidigare.

Det ska gå att nergradera sin mjukvarufunktion, om du stör dig riktigt rejält på det. Då blir man iof av med andra bra fixar....
 
Top