Garanti reperation.

jan-olovj

Active member
Jag måste få berätta något ganska otroligt gällande garanti.
I början av sommaren skickade jag ett mail till Jofama om mina läckande mcbyxor, som jag köpt 2003, och undrade vad jag skulle behandla dem med.

Jag fick då svaret att garantin hade gått ut men de skulle fixa dem ändå.
De sände en returlapp så frakten kostade inget.
Efter lite strul med posten som inte klarade av att läsa en adress med postnummer vilket tog dem nära en månad, fick jag tillbaka mina nu täta byxor.
Jag tycker att jofama skall ha stor heder av sitt exta åtagande, det var inte väntat att få felet åtgärdat utan endast ett råd hur jag skulle göra.
Nästa mckläder jag skall köpa kommer att bli Jofama eller Halvarsson.

Jan-Olov
 

crv

New member
Jag fick då svaret att garantin hade gått ut men de skulle fixa dem ändå.
De sände en returlapp så frakten kostade inget.

Jan-Olov
Har samma erfarenhet av Halvarsson.
Ett trilskande blixtlås som föll inom garantiden i fick mig att skicka in skinbyxorna. Till saken hör att jag hade lyckats ta sönder innerfodret men det lagades i samma veva och utan att ta betalt.

Sådant blir man imponerande och glad av :)
 

Hasse

New member
Trashanksmeducin

Ni måste bli lite mer försiktiga och inte ha
sönder saker hela tiden!
Fara omkring överallt och säkert utan kontroll dessutom:D
Tänk om vi alla skulle hålla på som ni, hur skulle det bli då då?:D

Pröva lite banåkning, då blir man loj och slö i veckor efteråt. dä ä bra medicin dä :eek:
Men...Halvarsson är bäst, ja håller mä!
 
Last edited:
P

Pingo

Guest
Har samma erfarenhet av Halvarsson.
Ett trilskande blixtlås som föll inom garantiden i fick mig att skicka in skinbyxorna. Till saken hör att jag hade lyckats ta sönder innerfodret men det lagades i samma veva och utan att ta betalt.

Sådant blir man imponerande och glad av :)

Jag har ett Jofama ställ där jag lyckades slita ut alla tre blixtlåsen till jackan under ett halvt års tid som de fixade helt gratis. Efteråt fick jag lite tips om hur jag kan få blixtlåsen att hålla bättre genom att gnida in dem med bakändan av ett stearinljus.

Heder åt dem och om jag ska köpa ett nytt ställ så är det ingen tvekan om vilket fabrikat det blir.

//Gunnar
 

Katarina

Helt okej
Jag har ett innerfoder som spack i sömmarna bara jag tog på mig jackan så nu ska den in för lagning. Heder åt Jofama, köpte jackan i somras visserligen men ändå, inget snack om saken, bara för mig att kostnadsfritt skicka in den så fixar dom den åt mig.

:)
 

Koljo

New member
Kan inte säga annat än att totalt hålla med om den service-vilja och idéer de släpper ut till oss med "fart i ändan"...:D

Mina två senaste "kostymer" kommer från "Gänget i Malung" och STR kommer det att stå på mitt MC-ställ en lång tid framöver...

Ni, som inte har prövat detta... Prova, ni kommer inte att ångra er, eller så få en glad upplevelse.

Snart é dé dags.... 77 dagar kvar till min MC-säsong... (redan tjuvat lite...hihi! ).
 
Last edited:

tabman

New member
Jag måste få berätta något ganska otroligt gällande garanti.
I början av sommaren skickade jag ett mail till Jofama om mina läckande mcbyxor, som jag köpt 2003, och undrade vad jag skulle behandla dem med.

Jag fick då svaret att garantin hade gått ut men de skulle fixa dem ändå.
De sände en returlapp så frakten kostade inget.
Efter lite strul med posten som inte klarade av att läsa en adress med postnummer vilket tog dem nära en månad, fick jag tillbaka mina nu täta byxor.
Jag tycker att jofama skall ha stor heder av sitt exta åtagande, det var inte väntat att få felet åtgärdat utan endast ett råd hur jag skulle göra.
Nästa mckläder jag skall köpa kommer att bli Jofama eller Halvarsson.

Jan-Olov

Precis samma sak hände för mig frånsett poststrulet
Heder åt Jofama/Halvorsons
Tore
 

cub

New member
Lite trådlyft men jag måste instämma i hyllningen till Jofama.

Jag köpte ett nästintill oanvänt Lindstrandsställ på Blocket. Jag invigde detta på en SMC-kurs och när jag kom hem därifrån upptäckte jag att ett par sömmar i byxorna spruckit. Detta utan att jag vurpat eller gjort några extrema övningar. Det var lite varierad körning sittande och stående. Eftersom jag läst på andra forum att Lindstrand/Jofama har ypperlig service så beslutade jag mig för att dra iväg ett mail och fråga hur jag skulle kunna laga dem på bästa sätt.

Döm om min förvåning när jag fick tillbaka ett mail som sa "Skicka in byxorna till oss så ordnar vi det." Sagt och gjort postade jag byxorna. Några dagar efteråt damp ett stort brev ner i lådan med ett helt nytt par byxor. Jofama ursäktade sig att modellen jag hade har utgått och hoppas det är okej att jag fick ett annat par. Jag var stum.

I vilken annan bransch kan man reklamera en pryl köpt begagnad utan kvitto och lösa ut en sprillans ny?
"Ja hej Volvo, jo det är så att jag köpte en Volvo 240 här i helgen och nu låter det konstigt från motorn." "Okej, inga problem, kom förbi en Volvo-verkstad så fixar vi det gratis eller så får du en ny bil i inbyte." Jo tjena..:D
 
Top