garanti,missöde och missnöje

• Thread starter honda cbf 500
  • Start date
H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Efter att ha läst några fall med garanti åberopande vore det intressant och se hur många som har åberopat garanti och fått ut garantin? Är det värt pengarna som man lägger ner på service? Är det mkt snack och lite göra från tillverkarnas sida?

Mvh

Amir

Last edited:

Håkan L

New member
Bensinpump och trippmätare

När jag fick problem med bensinpumpen, på min Honda Africa Twin, så var det inga problem att få den utbytt:). Hojen lade av under körning och pumpen var brännhet. Jag kunde fortsätta körningen efter en liten stund. Jag åkte till "Lelles" där jag köpt hojen och då funkade pumpen som den skulle. Jag fick den utbytt utan att behöva "tjata".:)

Samma hoj och ett annat tillfälle. Trippmätarenheten funkade inte som den skulle. Byte och montering till en ny mätare på garantin.:)

Håkan L

ps. Bytte pumpen vid ca 1200 mil, om jag minns rätt.

Last edited:

SuperRetard

New member
Jag vet att Ragnar (KTM center) tom gett saker på garanti efter att tiden gått ut. Beror nog på vad det gäller och att han för KTM sverige kan intyga att hojen är välskött och så, men det är jäkligt stiligt och ger bra goodwill

jan-olovj

Active member
Halvarsson är jätte duktiga med garantin. Senast var det mitt ryggskydd, där bältet inte höll formen utan korvade ihop sig det var två år sedan inköp, men inget snack , jag fick ett sprillans nytt. Jag hag tidigare fått ett par textilbyxor tätade utan kostnad och där hade all form av garanti gått ut. Heder åt Halvarsson

Bränslepumpen på min förra varadero krånglade. Byttes på garantin utan något som helst tjat och gnat. Lillemans fixae det åt mig.
Magnus

V Saarela

New member
Hej,

Efter att ha läst några fall med garanti åberopande vore det intressant och se hur många som har åberopat garanti och fått ut garantin? Är det värt pengarna som man lägger ner på service? Är det mkt snack och lite göra från tillverkarnas sida?

Mvh

Amir
Om jag förstår av ditt inlägg, så menar du att man åberopat garanti och inte fått reparerat?
Kan du länka till det du läst. Vore intressant och läsa.....

V Saarela

New member

Jo, den har jag läst. Dömde ut hans försök direkt. Hade han haft åtminstone en servicestämpel, så kanske...kanske.....?

Som Hund skrivit så var ju inte servicen gjord. Dessutom hade ju garantin gått ut.
Man köper en hoj, skriver ett avtal om garanttid där man samtidigt förbinder sig att utföra servicen hos en auktoriserad(fackmannamässig verkstad om 2 år).
Tråkigt för grabben, men jag fattar ju inte att man kan sen åberopa att man vill få den repararerad(försöka ska man ju givetvis). Hänt varken under garanttiden och man har inte ens servat den enligt bok.
Att sen generalagenten ändå ställer upp(trots att han prövade Arn) var ju för jäkligt sjyst gjort av generalagenten?

Finns ju märken som har tex fem års garanti. Om det hade hänt på en sådan hoj, så är jag 100% övertygad om att dom reparerat den, omedelbarbums......om man servat den enligt bok förståss.

Hade du fler trådar eller dylikt?

Last edited: