Garagestädning, lite sunt förnuft?

knuttekultur

New member
Mitt garage är fullt av en gammal bil.
Volvo -89 som stått still alldeles för länge, typ sen 2015. Varför kan vi lämna därhän.
Tämligen rostig och inredningen luktar unk. Maskinellt tror jag den är ganska frisk.

Jag har försökt sälja den på Blocket, naturligtvis för ganska lite pengar och fick två typer av svar: Typer som lät så "buskiga" att de inte gick att ta i med tång och de som tänkte köra tills det rasade.
Provade Classic Motor, iskallt ointresse.
Jag vill inte skrota den av sentimentala skäl men det är inte vettigt att ha den kvar heller eftersom jag knappt skulle använda den i a f.
Det är inte ekonomiskt vettigt att renovera den. Funderar på att mer eller mindre skänka bort den till hågad entusiast men misstänker att det blir busk-Nisse igen.

Den är verkligen i vägen nu. Några tankar? (Skälet till att jag tar upp det här är att det är en anledning till att jag inte skaffat mc.)
 

Lottafia

Member
Snälla du!
Av just sentimentala skäl skulle jag definitivt kontakta en SERIÖS skrotfirma om alla försök till vettig försäljning misslyckas. Detta just för att undvika att den stackarn hamnar i klorna på "Busk-Nisse" och hans gelikar.

Jämför med att skicka en gammal häst till slakt, när lidandet blir för stort och veterinären inte längre kan ge rimlig bot. Eller att gå bakom lagårn med bössan och en gammal lidande hund eller katt...

Man utsätter helt enkelt inte en gammal kompis för onödigt lidande. När tiden är inne, så är den.
 
Top