Jag går bet på att byta olja i mina gaffelben. I verkstadshandboken (Haynes) står det att det skall finnas en mutter på toppen där man kan börja själva isärplockningen. Hojen är en Suzuki GSX 600F -88.
I toppen sitter bara en täckbricka i plast. När man tagit bort denna så är det cirka 1 cm ner till en "metallvägg". Denna är slät förutom i mitten där det ser ut som om någon slagit till med en stor körnare, dvs en konisk fördjupning.
Är det ett gaffelben med slutet system som man inte skall öppna? Eller skall man på ngt sätt slå sönder "väggen" för att komma åt att byta olja? För att sedan kunna ta loss och som sista åtgärd banka in en fräsch "vägg".
Gaffelbenen är märkta S254-L SA-1 och S254-R SA-1.
Benet ser ut som på denna sprängskiss
http://www.bikebandit.com/showschematic/m6164sch270374
Jag antar att det är del 22 jag ser...
/Tomas
I toppen sitter bara en täckbricka i plast. När man tagit bort denna så är det cirka 1 cm ner till en "metallvägg". Denna är slät förutom i mitten där det ser ut som om någon slagit till med en stor körnare, dvs en konisk fördjupning.
Är det ett gaffelben med slutet system som man inte skall öppna? Eller skall man på ngt sätt slå sönder "väggen" för att komma åt att byta olja? För att sedan kunna ta loss och som sista åtgärd banka in en fräsch "vägg".
Gaffelbenen är märkta S254-L SA-1 och S254-R SA-1.
Benet ser ut som på denna sprängskiss
http://www.bikebandit.com/showschematic/m6164sch270374
Jag antar att det är del 22 jag ser...
/Tomas