Funderingar kring inköp av Speed Triple

speedtriple

New member
Hej!

Är det någon som har något tips om det är något särskilt man ska titta på när det gäller Triumph Speed Triple. Har inte kört på ett par år och har även väldigt begränsade kunskaper rent tekniskt. Vill bara köra och att det ska fungera.

Den jag funderar på är årsmodell 2003-2005.

Tack på förhand
:)
 

Zopilote

New member
Om du inte har något emot att läsa & skriva på engelska, så ställ gärna frågan här:
http://www.triumphrat.net/forum.php

Den kunskap om Triumph som inte finns på det forumet, är inte värt att veta ;)

PS.Om ekonimin tillåter, titta gärna påden nyare 1050:an i stället. GRYM motor! DS.
 

HighfidelitY

New member
Hej!

Är det någon som har något tips om det är något särskilt man ska titta på när det gäller Triumph Speed Triple. Har inte kört på ett par år och har även väldigt begränsade kunskaper rent tekniskt. Vill bara köra och att det ska fungera.

Den jag funderar på är årsmodell 2003-2005.

Tack på förhand
:)

Hej!
Jag har kört Triumph sen 2001. Först en Legend, sen en Sprint RS och numera en Daytona 955 -04. Daytonan är väldit lik Speed triplen på många sätt men även Sprinten har starkt släktskap.

Jag skulle kolla så att servicen är gjord i vanlig ordning. Särskilt om den gått över 2000 mil för då ska ventilerna justeras och min Sprint gick otroligt dåligt innan ventiljustering.

Annars har jag bara positivt att säga om Trajjor. Jag har bara goda erfarenheter och trippelmotorn är jättemysig! Drar fint och låter fantastiskt. Du kan kolla på www.955i.net där finns det många trevliga och duktiga medlemmar.

Lycka till!
 

Maru

New member
Hej!

Är det någon som har något tips om det är något särskilt man ska titta på när det gäller Triumph Speed Triple. Har inte kört på ett par år och har även väldigt begränsade kunskaper rent tekniskt. Vill bara köra och att det ska fungera.

Den jag funderar på är årsmodell 2003-2005.

Tack på förhand
:)

Du kan alltid höra med de som kör speed triple på sporthoj.com

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119340

:)
 
Top