Frågor ang power comander

CBX 600 E

New member
Hej allihop!
Går här i hojbytarsvängen och har hittat en kawasaki vn 900 custom 2007 som är utrustad med detta, har några frågor angående en power comander.

1) Hur hållbara är dom?
2) Om en power comander skulle gå sönder slutar hojen att fungera helt då?
3) Om man tar bort en power comander måste man bänkköra hojen igen?

Alla svar och kommentarer mottages tacksamt! :)

Mvh: Andréas
 

gundj

New member
Svaren beror på modell. Dom är normalt hållbara men du ska se till att på en kopia på filen som är i. Eller så läser du ut den själv.
Om den går sönder så är det bara att koppla som originalet.
Mappa om beror på vilka ändringar det är på hojen.
 

CBX 600 E

New member
Tack för svaret gundj! Kommer här med en annan fråga, skulle ni själva kunna tänka er att köpa en hoj som är utrustad med en power commander? Om inte får ni gärna utveckla svaret lite gran

Mvh: Andreas
 

nir_scorpio

New member
Tack för svaret gundj! Kommer här med en annan fråga, skulle ni själva kunna tänka er att köpa en hoj som är utrustad med en power commander? Om inte får ni gärna utveckla svaret lite gran

Mvh: Andreas

Jag hade en sådan på en tidigare hoj. Jag skulle inte tveka att köpa en hoj med en Power Commander - snarare tvärtom. Jag skulle dock se till att få hojen bänkkörd för att se till att mappningen är juste. Det går att hämta hem diverse mappningar från Dynojet/Powercommander (se länk nedan) men för att de ska fungera bra gäller det att man både har samma hojmodell (USA/Europa/...) och samma utrustning på hojen.

En Power Commander tillsammans med lämpligt luftfilter (K&N o.dl.) och avgassystem ger lite mer effekt men framför allt får man en jämnare effektkurva om den är rätt intrimmad. Det senare gör hojen lite mer lättkörd.

http://www.powercommander.com/power...commander VPowercommander V (Fuel & Ignition
 

CBX 600 E

New member
Tack för svaret nir_scorpio hur blir det försäkringsmässigt om man skulle gå omkull och ha en power commander installerad på hojen?

Mvh Andreas
 
Top