fotkoppling och handväxel

jansandstrom

New member
Jag köpte min Suzuki Burgman med automatväxel, eller en variatordrift som kan växlas i 6 fasta lägen om man vill.
Det skönaste jag kört då jag är reumatiker.
Däremot saknar jag fotbroms på den och farthållare.

Men jag kan inte förstå vitsen med fotkoppling och handväxel.
Hur gör man vid ett trafikljus?
Det blir ju bara bökigt

Varför inte som på min gamla moppe med handväxel och koppling i samma handtag.
Det borde gå att ordna.
Dra in kopplingen och vrid ned eller upp för att växla.
 

Chopperbyggarn

New member
Man behöver inte förstå det man inte själv är intresserad av att ha.:)

Kanske det finns någon vänlig själ här på forumet som kan hjälpa trådskaparen med tips på hyffsat billig hoj med fot koppling och handväxel ? Det var det han frågade efter!:)

Anders.J
 
H

honda cbf 500

Guest
Precis som Anders säger, man behöver inte förstå allt men respektera andras önskan.

Det är precis som du säger, den är nog bökig att köra och det är som är charmen dvs att den kräver sin man för att framföras:p:D

man kan säga att det här som man skiljer agn och vete åt:D:p

//Amir


Jag köpte min Suzuki Burgman med automatväxel, eller en variatordrift som kan växlas i 6 fasta lägen om man vill.
Det skönaste jag kört då jag är reumatiker.
Däremot saknar jag fotbroms på den och farthållare.

Men jag kan inte förstå vitsen med fotkoppling och handväxel.
Hur gör man vid ett trafikljus?
Det blir ju bara bökigt

Varför inte som på min gamla moppe med handväxel och koppling i samma handtag.
Det borde gå att ordna.
Dra in kopplingen och vrid ned eller upp för att växla.
 
Last edited:
Top