forumet markerar inlägg som lästa

anderse

New member
Det finns inget bättre ställa att lägga detta än här i "OT & förströelse-forum" så vi tar det här.

När jag är inne och läser lite i forumet och sedan loggar ut för att logga in senare för att läsa vidare då så markeras ändå alla inlägg som lästa.
Vissa forumdelar har jag inte ens varit in på såsom dom delar av landet som jag inte bor i, men även dessa markeras som lästa.

Jag kör firefox 2.0.0.4 (dvs helt uppdaterad) med följande add-ons som skulle kunna påverka:
adblock, flashblock, NoScript
SVMC.SE är godkänd för cookies också.

Vad gör jag för fel? :confused:
Att byta browser är inte svar på frågan ;)
 

Swedie

Administrator
Personal
Forumet kan inte ta hänsyn till de exakta trådar eller inlägg du läst. Det skulle skapa en ENORM databas med extremt personlig information. Så just nu går den på när du senast loggade in / återkom.

Det finns ett forum längst ner som heter "Feedback till SMC". Det är forumet för frågor rörande sajten / problem. Så jag har flyttat tråden dit.
 

anderse

New member
Jag tolkade som att "feedback till SMC" hade att göra med verksamheten och inte hemsidan/forumet.

Jag är själv moderator på ett forum som använder:
http://www.phpbb.com
Vad jag vet så finns det väldigt stora sådana forum där forumet håller reda på vad jag läst och inte läst. Det är därför jag reagerade.

Jag har fått ett svar och är nöjd med det, alla har ju alltså samma "problem" som jag har så jag slipper leta felinställningar hos mig. :D
///Anders
 
Top