Flytta runt din MC i garaget, i alla riktningar och lätt som en plätt

Skribenten

New member
Jättebra men vad är priset? Det ser dyrt ut.

Misstänker att du kan se priset om du går till länken du fick, dynamoto.com.au :)!

Det står inte något pris i den release jag fick men min kollega i USA har nämnt att de vill ha drygt 400 US $ för den, givetvis plus frakt från Down Under.

Last edited:

Hampe

Skriver massor!
675 AUD för ett set direkt från tillverkaren. Med nuvarande kurs SEK 4,350,-
+ frakt + tull + svensk moms

Inte så intressant imho.

Vad som däremot är intressant är hjulkonceptet!
Är detta första gången man ser någon praktisk nytta av "Ilon-hjulet"?

02_helge_karinen_och_samme_lindmark_och_ilon-hjulet_hedensbyn_1975-10-24_54ac0702e087c31c941407a9.jpg

Presenterat i Skellefteå för typ 40 år sedan under devisen "Största uppfinningen sedan hjulet" eller något sådant...
[Skall vi tippa på att kavajerna skiftar i olika nyanser av brunt...?)

Hampe

Hojkul!

New member
Oj! Det bästa med den där filmen är väl KTM-hojarna ;-)
Den där mojängen är väl tillverkad för t.e.x utställningshojar, eller de som flyttas runt på ett butiksgolv som är blankt och fint, och kanske för verkstäder som arbetar på släta fina golv.
I mitt garage (fast nu har jag ju förvisso inget...) är det grov betong och man kan ju fundera på hur de där "hjulen" ser ut efter att ha snurrat på ett sådant underlag.
/H

banditan

New member
Vill man kunna flytta runt hojen finns ju en uppsjö av produkter.

Eftersom vi inte bara vill flytta hojen utan också mecka med den så har vi valt en SkyLift (https://www.joytime.se/skylift)
tillverkad av brittiska abbastands. Supersmidig och man slipper kräla runt på golvet när man mekar, samt att oavsett hur nerplockad hojen än är så kan jag lätt rulla undan den när det är matdags ?

För enklare operationer använder vi Superbike Stand (https://www.joytime.se/superbike-stand), denna kan användas tillsammans med en Dolly om man så önskar.

Last edited: