Film: Rörken 2010-06-07 Gul grupp, sista passet.

Peter1980

New member
Hade förmånen att få låna en GoPro HD till sista passet på Rörken igår.

Gul nummer 7, Gul nummer 15 och (för mig) okänd instruktör fick den ofrivilliga äran att komma med på filmsnutten så jag tänkte att jag lägger upp den här. Vem vet, det kanske glädjer nån.

Ganska givande att se i efterhand hur man körde faktiskt.

Är personligen ganska nöjd med sista varvet, inga konstiga utsvävningar ut ur kurvor osv.. men svänga sent.. ja.. nästa gång ska jag svänga ute i terrängen i jämförelse med det här :)

http://www.youtube.com/watch?v=MJdHfFP5TtM

Har för mig att det skulle vara ett bromsfritt sistapass.. men.. ja :)

Last edited:

Öhlin

New member
Okända instruktören = Jag :)

Är väldigt sugen själv att köpa en sån kamera. Är du nöjd med den? (det lilla du hann pröva)

Peter1980

New member
Okända instruktören = Jag :)

Är väldigt sugen själv att köpa en sån kamera. Är du nöjd med den? (det lilla du hann pröva)

Ja, då är du inte okänd längre.

Lånade kameran av brorsan. Är verkligen supernöjd med den.
Orginalkvaliteten (innan komprimering) är ännu bättre än vad det blir på youtube. Har för mig att den inte ens var inställd på maxkvalitet igår.

Kör man med den vattentäta luckan så blir dessutom ljudet helt okej i högre fart, inte bara massa vindbrus.

Den stora skillnaden som jag upplever mot budgetvarianter förutom själva bildkvaliten är att den inte spårar ur när ljuset skiftar mkt. T ex motljus, skugga, eller när solen precis ligger i trädtopparna osv. (tror jag har nåt testklipp på samma youtubekonto som den här filmen ligger på där jag testar lite sånt).

"Smattret" som hörs ibland beror på att snabbfästet jag använde igår glappade lite. Sugkoppsfästet sitter dock som gjutet, då slipper man det helt.

Ska bli kul att se hur den funkar på gelleråsen i helgen oxå :)

Öhlin

New member
Ja, då är du inte okänd längre.

Lånade kameran av brorsan. Är verkligen supernöjd med den.
Orginalkvaliteten (innan komprimering) är ännu bättre än vad det blir på youtube. Har för mig att den inte ens var inställd på maxkvalitet igår.

Kör man med den vattentäta luckan så blir dessutom ljudet helt okej i högre fart, inte bara massa vindbrus.

Den stora skillnaden som jag upplever mot budgetvarianter förutom själva bildkvaliten är att den inte spårar ur när ljuset skiftar mkt. T ex motljus, skugga, eller när solen precis ligger i trädtopparna osv. (tror jag har nåt testklipp på samma youtubekonto som den här filmen ligger på där jag testar lite sånt).

"Smattret" som hörs ibland beror på att snabbfästet jag använde igår glappade lite. Sugkoppsfästet sitter dock som gjutet, då slipper man det helt.

Ska bli kul att se hur den funkar på gelleråsen i helgen oxå :)

Va kul! Låter ju kanon... Ja det blir nog en sån där tror jag. Just det där problemet med motljus när man snurrar runt banor har ju varit ett problem tidigare så det är ju perfekt att den klarar det bra.
Tack för recentionen:)

Hansi

Skrivit för mycket
Snyggt och prydligt, köra blått nästa gång kanske?

Prova lägg lite lätt stödgas redan direkt efter du gett styrkommando vid svängpunkten. Det låter på filmen som du går på rull från svängpunkt till apex. Det är ju inte förbjudet, vet man vad man gör kan man ha (lätt!) broms ända till apex men det är racenivå...gasar du lite lätt får du lite bättre markfrigång så kan du köra lite fortare och med lite mer nerlägg utan att något skrapar i.

Edit: Gäller första filmen i tråden. Den ovanför det här inlägget lägger på gas direkt efter styrkommandot det lilla jag kikade på iaf.

Last edited:

Peter1980

New member
Snyggt och prydligt, köra blått nästa gång kanske?

Prova lägg lite lätt stödgas redan direkt efter du gett styrkommando vid svängpunkten. Det låter på filmen som du går på rull från svängpunkt till apex. Det är ju inte förbjudet, vet man vad man gör kan man ha (lätt!) broms ända till apex men det är racenivå...gasar du lite lätt får du lite bättre markfrigång så kan du köra lite fortare och med lite mer nerlägg utan att något skrapar i.

Edit: Gäller första filmen i tråden. Den ovanför det här inlägget lägger på gas direkt efter styrkommandot det lilla jag kikade på iaf.

Mm, tänkte köra blått framöver. Bytte hoj i vintras, så det har varit en omställning från en naken 600:a till denna, men nu börjar det kännas ok så det är nog dags.

Ja, jag la märke till gasen oxå, jag ser förvisso inte ut att tappa hastighet i kurvan, men kan absolut gå på tidigare och mer, ska tänka på det vid nästa tillfälle :)

Last edited: