Felbeteende

Galne Dansken

Administrator
Personal
Här är tråden vart det är förbjudit att vara trafiksäkerhets predikant.
Här rör det sig ganska enkelt om att definera alla möjliga typor av

FELBETEENDE på MC favoritvägen - gärna under körning med andra MC kompisar!

ex. 1

FELBETEENDE
Jag kör max två meter efter hojen framför mig

VARFÖR:
Det är viktigt för mig att visa jag hänger med - för jag är ju ganska duktig på att köra!


ex. 2

FELBETEENDE
Jag kör så fort att jag ibland blir lite räd

VARFÖR:
Tycker det hör till MC åkning att man ibland blir räd!




Nb.: Självfallet är det ett seriöst syfte med att hitta så mycket möjliga felbeteende som möjligt. Så unvik felbeteende med trådens syfte.. Och ovanstående är såklart inte jag, men nått jag har hört från andra..
 

SuperRetard

New member
Samma situation som ovan:

Ex. 3

Felbeteende

Kompisarna är lite snabbare än mig och jag hamnar efter, jag blir stressad av det men sänker inte tempot för att slippa hamna efter ännu mer. Kör de så fort så går det ju uppenbarligen!

Varför
Vill inte vara en belastning, vill inte vara sämre än alla andra.
 

Lotek

#82 Superbike
Felbeteende: Stressa bilister genom att komma upp fort bakom dem och sedan köra om med kanske ngt för stort pådrag med åtföljande eventuellt buller...

Varför: För att man kan..? ja, jag vet inte riktigt. Väldigt onödigt egentligen.

Disclaimer: Jag skulle naturligtvis aldrig göra så...bara något jag hört.
 

@nderz

New member
Felbeteende:
Köra om vid möte

Varför:
Det går ju, jag tar ju så "liten" plats och orkar inte vänta tills det blir fritt
 

flex

New member
Felbeteende:
Kör om på insidan på motorväg.(med mc )

Varför:
Har inte tid att vänta tills fordonet i vä filen har gjort färdig sin omkörning.
(Har sett detta på motorväg Trbg-Malmö)
 

Zopilote

New member
Felbeteende:
Missbedömer radien på en kurva med resultat att ingångshastigheten blir alldeles för hög. Istället för att pressa ner hojen ännu mer, försöker man bromsa med resultat att hojen reser sig.

Varför:
Trots 23 säsonger på hoj, sitter vissa felaktiga ryggmärgsbeteenden kvar.

Lösning:
Fler bankörningar och BKK i framtiden, där dessa reaktioner kan tränas bort under någorlunda säkra förhållanden...
 

Miie

New member
Felbeteende:
Varmt ute och orkar inte ta på skyddsutrustning.

Varför:
Blir svettig bara av att ta på mig all skyddsutrustning. Jag ska ändå inte köra så långt plus att jag kör mer försiktigt.

(Har sett många som kör utan skyddsutrustning och jag hoppas för deras skull att det inte händer ngt.)
 
Top