Felaktiga lagningar av väg?

Laijnuss

New member
Kolla på de bifogade bilderna.

Såhär ser många lagningar ut i Helsingborgstrakten (bilderna är tagna strax utanför Mörarp). Hoppas att det syns hur illa det är.
De har betydligt sämre grepp när det är torrt och igår när jag körde bil i regnet gick ABS:en in när jag behövde bromsa lite lätt i 70 km/h, alltså ingen panikbromsning utan mer för att sänka farten lite fortare än att motorbromsa.

En sån här lagning i en kurva och motorcykel så är en avåkning, oavsett hastighet, nästan given.

Hur gör jag för att skicka detta vidare till någon som bryr sig?
 

Laijnuss

New member
Tack Bob Sweden!

Precis det formuläret jag letade efter! Slipper gärna att sitta i telefonkö och försöka förklara det muntligt, e-post är så mycket smidigare tycker jag.
Ärendet är iaf ivägskickat.

Tmax500: Ja, mina tidigare kontakter med Vägverket har inte gett mig intrycket av de bryr sig jättemycket men man kan ju alltid hoppas.
 

Ove 60+

Active member
:confused: VARFÖR?? Varför svettas Svenska vägar så förbannat? Tycker jag bara eller är det så att våra vägar blöder klister mer än vad det gör söderut? Används för fet blandning eller var ligger felet? Vägar har asfalterats Gud vet hur länge, kanske bortemot 100 år, men tydligen kan man inte lära sig hur man ska göra för att få det att fungera.... :p :(
 

Marie

Banned
Vanligen kan man ju köra med betydligt sänre "gegga" i Sverige eftersom det inte *brukar* bli särskilt varmt. - Åtminstone inte många dagar i följd...
 
Top