Fartkameraamnesti idag.

Lennart

New member
Enligt vanligtvis välunderrättad källa från polisen så behöver dom testa den senaste tekniken bakom fartkamerorna.

Dom nya fartkamerorna tar mycket detaljerade och skarpa bilder och man ska nu testa om man kan identifiera personerna bakom ratten på bilarna utan hjälp av nummerskyltarna.

Därför har polisen nu gått ut till alla mc-klubbar med begäran om hjälp. Vi uppmanar därför alla medlemmar som har en vägsträcka med fartkameror i närheten att köra med sin motorcykel förbi kameran i en hastighet som minst överstiger den normala med cirka 15-30 km/h.

Motorcyklisterna ska göra det utan hjälm så det kan testas om man kan identifiera förarna.

Poliskomissarien vid de förenade länstrafikgrupperna, Lars-Urban Ring, har meddelat att de som identifieras inte kommer att få böter.

Dessutom kommer de att få en förstoring av bilden hemsänt, lovar L-U Ring.

Xarnia

New member
Det är då för en gångs skull rätt fantasifulla grejer som dyker upp en dag som denna!! Hahaha

lime

Skriver inte
Den var kul...

Vad som däremot är riktigt roligt är att jag träffade den gode dansken idag när jag var ute och luftade Bumsen och han skvallrade att regeringen under helgen har backat på trafikförsäkringsförslaget. Nu har både staten och SMC valt att avstå från att gå ut med just den nyheten just idag, av naturliga skäl, men det blir kul att läsa tidningen imorgon istället. :D

morsan

New member
Den var kul...

Vad som däremot är riktigt roligt är att jag träffade den gode dansken idag när jag var ute och luftade Bumsen och han skvallrade att regeringen under helgen har backat på trafikförsäkringsförslaget. Nu har både staten och SMC valt att avstå från att gå ut med just den nyheten just idag, av naturliga skäl, men det blir kul att läsa tidningen imorgon istället. :D

Jaja, det är 1 april hela dagen idag :D