Familjen "Harley" i San Juan Argentina

Chopperbyggarn

New member
Lärde känna Carlos och hans familj när jag passerade San Juan Argentina 1998-99. Carlos samlade på sig gamla Harley o Vincent från polisen o militären på den tiden då dessa hojar saknade värde i Argentina...nu har dom varit med i både tv o många tidningar för den unika samlingen hojar och att även hans söner o döttrar kör dessa gamla hojar (i Argentina kör kvinnor mest små mopeder/motorcyklar).

Senaste tidnings reportaget:

http://www.diariodecuyo.com.ar/home/new_noticia.php?noticia_id=431114

Anders.J
 

Moddan

New member
Ja,vilken entusiastisk familj,det är tur att där finns folk som brinner för sina intressen så att vi andra kan ta del av det.Håller ni fortfarande kontakten,det var ju några år sedan ? Måste oxå fråga,brukar inte du fika på Kochs ?
 

Chopperbyggarn

New member
Ja,vilken entusiastisk familj,det är tur att där finns folk som brinner för sina intressen så att vi andra kan ta del av det.Håller ni fortfarande kontakten,det var ju några år sedan ? Måste oxå fråga,brukar inte du fika på Kochs ?

Jodå vi håller sporadisk kontakt via e-mail fortfarande , länken till inslaget fick jag från Carlos för bara några dagar sedan.

Kochs har jag inte hört talas om var ligger det? Jag är i mångt o mycket en person som gillar att åka hoj på egen hand och dom jag träffar på vid tankstopp eller korv kiosken (hojåkare eller vem som helst) blir det ofta en trevligt pratstund med. Dom få gånger som jag har möjlighet till så blir det besök när någon gammal trevlig mc-klubb som jag känt sedan länge har fest.

Anders.J
 

Moddan

New member
Kochs ligger i Klippan,där är en Anders som oxå bygger hojar och som även han kört en hel del utomlands europa,staterna m.m.Jag och "tanten"är inte så beresta,blev Polen,Tyskland och Tjeckien 09,och i år blir det Österike.En sak som ger en mycket tycker jag är att man byter ord med andra när man är ute,faktiskt inte enbart hojåkare utan även annat folk kommer fram och småpratar ibland.Hemmavid kör vi nog till 90 % själva,men vi är med i reborn riders,en klubb från Åstorp så där blir det en del körning när det passar.
 
Top