robin-blom
New member
någon som fick tagit lite kort eller??
jäkligt konstig uppläggning på dagen! Eller?
någon som fick tagit lite kort eller??
Hej "robin-blom" (hmm, kanske är ditt riktiga namn också?)
Försök gärna beskriva så konkret/detaljerat vad du tyckte var konstigt eller inte kändes bra/rätt med nuvarande upplägg och om det går gärna med förslag på hur just DU tycker/känner att du skulle vilja ha det i stället!
Vad vi (SMC Väst) har vänt och vridit på inför årets kursutbud, som styrs av SMC centralt (fär vi visserligen har en röst), är just hastighetsindelade grupper eller stegindelade.
Båda har sina nackdelar men också fördelar och vi har tidigare i år (på Kinnekulle) gjort test med just detta upplägg/gruppindelning och var lite tveksamma inför årets första kurs så vi bad deltagarna och komma med synpunkter speciellt på hur de/ni ser/såg på det!
Resultatet blev att övervägande majoritetetn var nöjda och tyckte det funkade bra så vi beslöt att behålla våran indelning/gruppering även till övriga kurser.
Ingenting i livet är dock statiskt och vi kan ändra på oss om vi eller ni (som deltagare) inte tycker det är bra!
Gårdagens kurs var årets första med det nya upplägget och gruppindelningen på Falkenbergs motorbana och vi drog självklart själva egna slutsatser efter dagen och kommer, som det ser ut nu i alla fall, att göra hastighetsindelade grupperingar inför fortsatta kursdagar på Falkenberg (15/8 resp. 16/8). Så gick i vilket fall som heslt diskussionerna på vårat eftermöte igår. Till sist och syvens är det dock kursansvarige som fattar beslutet och eftersom det är Klas som har den rollen även 15-16/8 (precis som igår) så får han sista ordet i frågan!
Mvh!
Niklas
Huvudinstruktör röd grupp (igår)
jag personligen tyckte att det var rörigt på morgonen tex lasta av ovanför depå område?? de finns ju jätte mycket plats nere i depå området nu löste detta sig tack vare klas var vänlig att släppa ner mig ändå, hade ju mycket saker med mig. sen då hastighets indelningen riktigt rörigt på banan med så mycket fart skillnad tycker jag som e en ganska snabb åkare, var på kinnekulle där vi hade delad tid med andra grupper med hastighets indelning, tyckte jag fungerade strålande, men jag dyker upp 15-16/8 så får vi se hur de e den gången men tack för mycket trevligt bemötande trots mina klagomål speciellt till "micke" å "klas" inst, blå grupp MVH Robin
Tack Robin!
Vi tar till oss kritiken och fattar i demokratisk anda ett beslut baserat bla. på dina kommentarer så får vi se hur det blir 15:e & 16:e.
Att köra om stup i kvarten OCH att bli omkörd lika ofta stör när man skall öva så det är tyvärr lika störande för alla parter.
Som jag skrev kommer vi förmodligen att ändra lite inför 15:e så hav tålamod!
See U 15:e Robin!
Mvh!
// Niklas