Förslag på aktivitet - dalarna

Öhlin

New member
Är på semester i Falun och behöver hjälp med förslag på aktivitet.

Jag bröt armen för 7 v sedan (kan alltså inte köra hoj:() och därför får aktiviteten inte belasta högen armen.

Jag har redan varit i Orsa björnpark och åkt sommarrodell.

Alla förslag välkomnas

Titania

New member
Norr om Orsa finns Helvetesfallet som jag tyckte var rätt spektakulärt. Inte så att man kan "göra" så mycket där iofs...

rg_986300_m600.jpg

Vid Storstupet går järnvägen över Ämån på en hög bro.

030712_storstupet_1.jpg

Vad gjorde vi mer i Dalarna??? Kollade en geschäftig fäbod (Skräddar-Djurberga), kändes väldigt onaturlig och stannade till vid ett ysteri, också utanför Orsa.

Däremot kan jag rekommendera Lönnkrogen i Mora (finns i White Guide). Utsökt god mat och mycket trevlig service.

Titania

New member
Åk till turistbyrån och plocka åt dig så många tidningar och så mycket infomaterial du orkar bära och sätt dig på ett bra fik och gå igenom. Så kan man hitta intressanta saker som är på G precis just nu, när ni är där. :)

Öhlin

New member
Åk till turistbyrån och plocka åt dig så många tidningar och så mycket infomaterial du orkar bära och sätt dig på ett bra fik och gå igenom. Så kan man hitta intressanta saker som är på G precis just nu, när ni är där. :)

Ja jag får väl göra något sådant. Åhhhhh det är så tråkigt att inte kunna köra hoj:mad:

Öhlin

New member
Är det lång tid kvar tills du kan köra hoj igen?

Jag hoppas på att kunna börja köra om någon vecka. Har varit ute och kört en Super Duke och det gick ganska bra med armen. Det var härligt att komma ut lite.

Besök Zorn gården och museet i Mora. Samla kulturpoäng som man får byta mot pilsner på kvällen:rolleyes:

Du får väll åka till Borlänge och ta en kaffe med SMC´s kansli :) alltid något.

Mmmmm jag tror att jag satsar på kulturpoängen i så fall.:D Jag ska gå på Pumpbolaget på fredag!:p