Att säga att licens kursen använder trafikövningar som bedömningsunderlag gör sammanblandningen ännu mer tydlig. Då blir det ännu svårare att motivera varför trafikövningarna skall ha fullt försäkrngsskydd.
Det är förstås en förutsättning att allt rr inriktat är HELT frikpplat från trafikövningarna 1-4.
Att steg 1-6 ingår i samma utbildningstrappa ger en rörig bild mot beslutsfattare utanför smc.
Om smc har så höga krav på deltagarna som har beskrivets här, då undrar jag fortfarande hur smc vågar bjuda in övriga med rr licens till sitt högsta steg (6). När det kan skilja 4 utb dagar samt ett mc-körkort. Där är även en 12 åring välkommen som inte ens får köra moped.
Jag har ju tydligt skrivet tidigare att några stulna hojar eller personer med missbruk inte kan acepteras på några kurser. Men genom att ''rycka'' enstaka meningar ur sitt sammanhang, då blir naturligtvis bilden missvisande.
Det är förstås en förutsättning att allt rr inriktat är HELT frikpplat från trafikövningarna 1-4.
Att steg 1-6 ingår i samma utbildningstrappa ger en rörig bild mot beslutsfattare utanför smc.
Om smc har så höga krav på deltagarna som har beskrivets här, då undrar jag fortfarande hur smc vågar bjuda in övriga med rr licens till sitt högsta steg (6). När det kan skilja 4 utb dagar samt ett mc-körkort. Där är även en 12 åring välkommen som inte ens får köra moped.
Jag har ju tydligt skrivet tidigare att några stulna hojar eller personer med missbruk inte kan acepteras på några kurser. Men genom att ''rycka'' enstaka meningar ur sitt sammanhang, då blir naturligtvis bilden missvisande.
Last edited: