Försäkringbolag protesterar mot MC-olyckor på grund av grus

Alexander76

Member
"Nu slopar SMCs partner Svedea självrisken i olyckor som beror på grus under sommarmånaderna. Det är en åtgärd för att öka uppmärksamheten kring problemet"

Nice, men jag menar hur i hela friden kommer slopad självrisk att öka uppmärksamheten kring problemet? Eller är det jag som brister i läsförståelse?
 

F800ST

Member
"Nu slopar SMCs partner Svedea självrisken i olyckor som beror på grus under sommarmånaderna. Det är en åtgärd för att öka uppmärksamheten kring problemet"

Nice, men jag menar hur i hela friden kommer slopad självrisk att öka uppmärksamheten kring problemet? Eller är det jag som brister i läsförståelse?

Du läste om det här inte sant? det finns med i nyheter på diverse sidor och forum, snacket går.....gratis reklam och det sprider sig med ett syfte, kanske kommer andra bolag känna sig tvingade att följa, bnolagen kommer i slutändan påverka via lobbyisterna i korridorerna, för det är ekonomi som gäller då, minskad intäkter= minskad vinst = minskad skatt....
 

jan-olovj

Active member
Det vore mycket bättre att försäkringsbolagen gick ihop och bråkade med trafikverket som missköter sig, olyckorna kostar pengar och onödigt lidande.
 

F800ST

Member
Att stångas direkt med ett gäng byråkrater kommer enbart kosta pengar och slösa tid samt energi. Man måste fixa opinion, lobba bakom kulliserna hos de som sätter reglerna för sagda byråkrater.
 
Top