Försäkring

Hagalund

New member
Hej,
Någon här som är duktig på försäkringar?
Har vurpat med hojen den är ganska illa tilltygat, nu är jag ute efter lite tips som kan vara till hjälp vid framtida förhandlingar med försäkringsbolaget.
Tack på förhand.
 

Kent@

New member
Håll dig till sanningen. :)
Det här luktar försäkringsbedrägeri som ökar kostnaderna för oss andra.
Har du klantat till det så får du stå ditt kast. :cool:
 

Hagalund

New member
Jag förstår inte vad du menar jag är precis hemkommen från sjukhuset tack och lov utan några allvarliga skador. Att jag skulle köra av vägen och krascha mot ett trä i syfte att begå försäkringsbedrägeri är oerhört korkat att tro. Du får skärpa dig lite.
 

OH-

Member
Hej,
Någon här som är duktig på försäkringar?
Har vurpat med hojen den är ganska illa tilltygat, nu är jag ute efter lite tips som kan vara till hjälp vid framtida förhandlingar med försäkringsbolaget.
Tack på förhand.

Vad för mc? Mycket extra lull-lull? Gammal mc så "tabell-värdet" är lågt? Exceptionellt skick, samlarobjekt? Speciella önskemål angående verkstad eller att skruva själv?

Annars, vad finns det att förhandla om?
 

Catherine

New member
Vad för mc? Mycket extra lull-lull? Gammal mc så "tabell-värdet" är lågt? Exceptionellt skick, samlarobjekt? Speciella önskemål angående verkstad eller att skruva själv?

Annars, vad finns det att förhandla om?

Beroende på försäkring så är det väl en förhandlingsfråga om man får köpa nya delar eller leta begagnade, har jag för mig. Men de brukar väl vilja besikta hojen också för att bedöma ursprungligt skick och sedan godkänna vilka åtgärder som ska göras.
 

Kent@

New member
Jag förstår inte vad du menar jag är precis hemkommen från sjukhuset tack och lov utan några allvarliga skador. Att jag skulle köra av vägen och krascha mot ett trä i syfte att begå försäkringsbedrägeri är oerhört korkat att tro. Du får skärpa dig lite.

Jag har aldrig påstått eller trott att du kört in i ett träd självmant, så skärp dig själv! Bra att du klarade dig. Var det du som köra av vägen idag ute på Bogesundsvägen?
Faktum kvarstår dock...vad är det för tips du är ute efter?. Antingen säger du som det är och håller dig till sanningen eller så tänjer du på vad som hände och då är du farligt nära vad som definieras som försäkringsbedrägeri.
Edit ordföljd.
 

Hagalund

New member
Exempelviss så här:
Hojen är bara ett år gammal med mycket påkostad extrautrustning, säg att den inte går att reparera, vad gäller då om det inte finns att få en hoj av samma årsmodell med ungefär samma mil antal. Och om mil antalet skiljer mycket vad gäller då?
Det är inte helt okomplicerat tycker jag.
 

Kent@

New member
Exempelviss så här:
Hojen är bara ett år gammal med mycket påkostad extrautrustning, säg att den inte går att reparera, vad gäller då om det inte finns att få en hoj av samma årsmodell med ungefär samma mil antal. Och om mil antalet skiljer mycket vad gäller då?
Det är inte helt okomplicerat tycker jag.

Har du försäkrat hojen med extrautrustningen? Jag tror du får ut värdet av hojen men är inte så säker att tillbehören ingår automatiskt.
Enklast är att ringa försäkringsbolaget anonymt, fråga vad som händer om du försäkrar hoj hos dom och vilka regler som då gäller när något inträffar..

Det var inte komplicerat...du skulle ha frågat så här på en gång :) så slipper du dumma svar.
 

glider

New member
@Hagalund: Skönt att du klarade dig. Angående försäkringar så ingår extrautrustning iaf i min försäkring, under förutsättning att man har skickat in kopia på kvitto samt foto på utrustningen monterad på din motorcykel. Hur ersättningar i övrigt går till när man jämför modeller och miltal vet jag inte. Hoppas det går bra för dig!
 
Top