försäkring Yamaha FZR 1000cc 1989

zerokool

New member
har precis köpt en Yamaha FZR 1000cc 1989, kollade på Bilsport men där hade dom inte den modellen, bara en FZS 1000cc.
Tar gärna emot förslag vart att försäkra, jag e 38 o håller på me körkortet
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Grattis med MC´n.

Ring gärna Bilsport & MC, om inte du hittar just din MC på hemsidan.
Som SMC får du 10% i rabatt på bolagets ordinära priser.

Kontakta även Folksam, som ger samma rabatt.
Hos Folksam går det även att kombinera SMC Fortbildning och special försäkring.

Lycka till
 

zerokool

New member
Grattis med MC´n.

Ring gärna Bilsport & MC, om inte du hittar just din MC på hemsidan.
Som SMC får du 10% i rabatt på bolagets ordinära priser.

Kontakta även Folksam, som ger samma rabatt.
Hos Folksam går det även att kombinera SMC Fortbildning och special försäkring.

Lycka till

tack :)
ska kolla upp de imorron tisdag
 

Marie

Banned
har precis köpt en Yamaha FZR 1000cc 1989, kollade på Bilsport men där hade dom inte den modellen, bara en FZS 1000cc.
Tar gärna emot förslag vart att försäkra, jag e 38 o håller på me körkortet

Nästa år blir den hojen rejält billig hos Bilsport&Mc. Då är den 20 år och lär kosta cirka 1650 kr helår helförsäkring.
 

lime

Skriver inte
Nästa år blir den hojen rejält billig hos Bilsport&Mc. Då är den 20 år och lär kosta cirka 1650 kr helår helförsäkring.

Skulle inte tro det. FZR1000 är en av de hojar som BS&Mc inte vill försäkra. Du får ett pris, men det är troligtvis över 35.000 kr.
 

Maru

New member
Skulle inte tro det. FZR1000 är en av de hojar som BS&Mc inte vill försäkra. Du får ett pris, men det är troligtvis över 35.000 kr.

Det är dock värt att kolla. Nu vet jag, av egen erfarenhet, att just BS&Mc är avigt inställda till just sporthojar. Men kolla med Folksam eller Salus Ansvar. Då kan man dessutom lufta den på bana med täckande försäkring...;) För även Folksam och Salus Ansvar borde ha veteran...eller?
 

Rubbe

New member
Skulle inte tro det. FZR1000 är en av de hojar som BS&Mc inte vill försäkra. Du får ett pris, men det är troligtvis över 35.000 kr.

För skojs skull kollade jag vad en Aprilia rsv futura 1000 2005:a skulle kosta mig på B&MC (jag valde bara en sportis slumpmässigt ur huvudet), och med en 30+ försäkring skulle jag betala 13.900/år. Inte alls farligt för en riktig sportis tycker jag så jag håller inte riktigt med om att B&MC skulle vara helt emot sportisar. Snarare är det väl "ungdomar" de är emot... ;)

NV14247_1_400.jpg
 

Maru

New member
För skojs skull kollade jag vad en Aprilia rsv futura 1000 2005:a skulle kosta mig på B&MC (jag valde bara en sportis slumpmässigt ur huvudet), och med en 30+ försäkring skulle jag betala 13.900/år. Inte alls farligt för en riktig sportis tycker jag så jag håller inte riktigt med om att B&MC skulle vara helt emot sportisar. Snarare är det väl "ungdomar" de är emot... ;)

Tackar tackar....jag fick 24000 för bara trafik hos dem.

Det blev Folksam istället, 1500/ mån för helförsäkring med SMC-rabatt.

/ungdomlig 35 åring.....:)
 

lime

Skriver inte
För skojs skull kollade jag vad en Aprilia rsv futura 1000 2005:a skulle kosta mig på B&MC (jag valde bara en sportis slumpmässigt ur huvudet), och med en 30+ försäkring skulle jag betala 13.900/år. Inte alls farligt för en riktig sportis tycker jag så jag håller inte riktigt med om att B&MC skulle vara helt emot sportisar. Snarare är det väl "ungdomar" de är emot... ;)

Jo, det är nog närmare sanningen att de inte vill ha någon under 30 som bor i eller i närheten av en storstad.
 
Top