Försäkring Triumph Daytona 675

Jannelun

New member
Någon som vet var jag kan hitta en billig försäkring till en Triumph Daytona 675.
Jag bor i Stockholm

roffe_s

Active member
Ok tack för tipset
kollar vad de tar.
Hitills är Folksam billigast

Kvalar Du in över 35 år är Folksam svårslagna. 35-årsförsäkring med SMC-rabatt ger låg självrisk och en premie på drygt 6 kkr hel/hel, men då bor jag på vischan också...

daytona

New member
Hej!
Bor du i en storstad är det alltid dyrt att försäkra en sporthoj och mer sport än Daytona 675 blir det knappast..:rolleyes:
If eller folksam verkar vara de billigaste.

mvh Henrik

Lotek

#82 Superbike
Kanske kan jag rädda ngn stackare med detta inlägg, på samma sätt som det öppnade mina ögon...

Jag, 40+(bara nån månad, men ändå) med en Daytona 675 -07 får en premie hos IF på 9668:-:eek:
Hos Folksam däremot kom jag ner till 7100:- visserligen efter alla rabatter avseende SMC-medlemskap och -kurser, men ändå!! 2600 kr skillnad..och IF skall ha en märkesförsäkring för Triumph och är ändå så dyra...konstigt:confused:
Den gick dessutom att få som avställningsbar hos Folksam, visserligen ca 1250/månad, men inte så farligt ändå.

SuperRetard

New member
Vill du av nån anledning ha vagnskada på den, så kolla självriskerna. If ha 15k på Daytonan, och Folksam (tror jag) har 25% men minst xxxx :-.

Lotek

#82 Superbike
Japp, helt riktigt..men jag väger risk mot kostnad och kan bara konstatera att för IF:s självrisk på 15000 får jag nästan en motsvarande hoj om jag tar det ggr 4( d.v.s. 25% självrisk hos Folksam)
Så det är helt riktigt att Folksam har 25% eller lägst 3000 kr i självrisk..motsvarande på stölden faktiskt, vilket jag tycker är det sämsta med detta alternativ..

Men 7100 är hel/hel, så jag tar det och ger f*n i att krascha den ;)