Föreläsning med Annie Seel

Bansaie

New member
Vikarbyns bystuga står det om man läser sidan som hanshultsfred länkar till.
poke2.gif

20130517 kl. 19 står det också.

i62768878._szw1280h1280_.jpg.jfif

Last edited:

hanshultsfred

New member
Jag hoppas att det kan komma tillräckligt med folk för att det ska bli av. Det krävs nog ett åttiotal besökare för att det ska gå runt. Hjälp gärna till att sprida det här!

Hojkul!

New member
Funderar på om det är fler än jag som reagerar på att det inte är uppenbart var Vikarbyns bystuga finns geografiskt. Nä, jag har inte GPS:en i gång just nu ;-)
Om någon frågat mig var Vikarbyn ligger så är det NV om Rättvik i Dalarna. De har säkerligen en bystuga.

Men med tanke på att det är "jamtlandsmcaventyr.se" som arrangerar så utgår jag från att det är i Jämtland som evenemanget ska genomföras. Eller har jag fel?
Och med tanke på att det är "hanshultsfred" som skapat tråden så tänker jag tanken att det kanske är i Småland som evenemanget hålls.
Vill du/ni ha dit besökare så får ni gärna försöka precisera orten lite bättre.
(Som Stockholmsbo kan jag inte tänka mig att dra iväg till Jämtland - vilken föreläsare det än må vara.)

hanshultsfred

New member
Funderar på om det är fler än jag som reagerar på att det inte är uppenbart var Vikarbyns bystuga finns geografiskt. Nä, jag har inte GPS:en i gång just nu ;-)
Om någon frågat mig var Vikarbyn ligger så är det NV om Rättvik i Dalarna. De har säkerligen en bystuga.

Men med tanke på att det är "jamtlandsmcaventyr.se" som arrangerar så utgår jag från att det är i Jämtland som evenemanget ska genomföras. Eller har jag fel?
Och med tanke på att det är "hanshultsfred" som skapat tråden så tänker jag tanken att det kanske är i Småland som evenemanget hålls.
Vill du/ni ha dit besökare så får ni gärna försöka precisera orten lite bättre.
(Som Stockholmsbo kan jag inte tänka mig att dra iväg till Jämtland - vilken föreläsare det än må vara.)

Visst har du rätt i att det måste presenteras mer exakt var. Du har också rätt att det är i Dalarna.
Vi är ett gäng i från Hultsfred som åker upp till Dalarna i Pingst för att träffa vänner ifrån Jämtland. Det behövs dock fler besökare än vi till föreläsningen för att det ska gå att genomföra, så vi hoppas att vi ska kunna få dit flera intresserade knuttar.
Vill också önska alla ett Gott Nytt År

Hampe

Skriver massor!
Åkay - låt mig dra mitt strå till stacken genom att berätta att Annie Seel är hörvärd och tänkvärd var hon än uppträder.
Eh... ...men det är ju givetvis bäst om ni åker till knäckebrödsbyn och lyssnar på just detta föredraget. :D

Jag hade förmånen att höra Annie Seel hösten 2010 nere i Varberg. Minnet sitter i ännu...

Publiken var till ca 85% kvinnor, intresserade av personlig utveckling. I motsats till 85% av alla män...
98% av föreläsningens deltagare hade ingen, eller bara mycket vaga aningar kring vem föreläsaren var - men fick ett bryskt uppvaknade. För dem som inte sett hennes show skall jag inte avslöja för mycket, men jag kan lova att pulp var väl inte vad merparten av besökarna väntat sig. Eller var beredda på...

Med bara mig och ytterligare en i publiken uttalat rallyintresserade låg föredragets fokus givetvis någon helt annanstans är rent rallyorienterat. Annie Seel tar avstamp i sina rallyerfarenheter och omsätter dessa i vardagsbetraktelser som är mycket tänkvärda och följer i vart fall mig nu, mer än 2 år senare.

Lycka till med arrangemanget!

Hampe

Hojkul!

New member
Aha! Så det är i Vikarbyn i Rättvikstrakten som föreläsningen ska hållas! Tack - nu blir det lite mer intressant :)
Ska försöka planera in en körtur till Dalarna i maj som en del i landsvägskörningen för den som jag är handledare åt.

Kanske ska försöka planera in "medhäng" på Hampe´s 125:a-tur helgen innan också ;-)

hanshultsfred

New member
Aha! Så det är i Vikarbyn i Rättvikstrakten som föreläsningen ska hållas! Tack - nu blir det lite mer intressant :)
Ska försöka planera in en körtur till Dalarna i maj som en del i landsvägskörningen för den som jag är handledare åt.

Kanske ska försöka planera in "medhäng" på Hampe´s 125:a-tur helgen innan också ;-)

Vad roligt att du är intresserad!
En kille uppe i Hammarstrand (Flemming)har arrangerat föreläsningen med Annie Seel, men det krävs att det kommer en del extra besökare för att den ska bli av. Ta med ett gäng knuttekompisar och kom! Ring Flemming och anmäl er! Bussigt om du kan sprida det vidare också. :tummenupp