Förbjud motorcyklar -rädda liv!

Jåke

New member
Kontroversiellt? Jo, och med en slags inåtvänd logik är resonemanget tillochmed rimligt. Däremot tycker jag man ska se över såna saker som båtar & badande, gångtrafikanter och cyklister samt blinkersanvändningen samtidigt som man förbjuder mc. :p

Om man dessutom tar bort allt i trafiken som dåliga bilförare kan skada behöver vi inte heller ha någon körkortsutbildning utan vi gör körkort till en rättighet i samhället...

Last edited:

Jåke

New member
...
finns den i nån mer tidning kanske det är nån organisation som propagerar.
Det är inte ovanligt med köpta insändare och artiklar och min något mer paranoida sida har hittat en följetong av såna i pressen under året. Detta låter väldigt mycket NTF t.ex.

Samtidigt är det lika vanligt att samma saker hamnar i flera tidningar pga gemensam redaktion/ägare till flera tidningar.

Last edited:
P

Pingo

Guest
märklig kille den där Daniel han skriver både i Nerikes Allahanda och Corren
http://www.corren.se/archive/2007/8/13/jbv4sofe6eb4kgd.xml
finns den i nån mer tidning kanske det är nån organisation som propagerar.

Jag svarade till Nerikes Allehanda och klistrade in din länk till Corren.

Undrar om det är samma organisation som i sakta mak förser vägarna med 3 smala filer och vajerräcke istället för 2 breda filer och rejäla vägrenar som vi har varit vana med.

//Pingo

HonkyTonkMan

New member
Däremot tycker jag man ska se över såna saker som båtar & badande, gångtrafikanter och cyklister samt blinkersanvändningen samtidigt som man förbjuder mc.

Så kan vi förbjuda stolar utan armstöd på samma gång. För att inte tala om bonvax. De flesta olyckorna sker ju i hemmet.:cool: