Fästa kameror/GPS/mobiler/Mp3 på MC, kommande artikel i MC-Folket

Skribenten

New member
Last edited:

A_C_E

Moderator
Samsung VP-X300 och VP-X210L

en artikel till MC-Folket som handlar om olika sätt att fästa kameror och andra prodkter som GPS och liknande på en MC.QUOTE]
Hej
Samsung har några stycken varianter, något dyra.
* tack vare den externa linsen / tål regn/ medföljande kit så kan du fästa linsen på hjälmen, kåpan, skärmen.. eller med kardborrband på axeln
* själva kameran är liten och lättplacerad, stor som ett cigarettpk
* start och stopp knapp på kabeln till linsen.
* lagrar på SD / MMC+ kort och lätt att tanka över till datorn via USB...
* den har även Elektronisk bildstabelisering som
filtrerar bort viberationer...:)

kolla in http://www.samsung.com/se/products/portabletvav/miniket/vp_x300l.asp
i Sverige säljs den vad jag vet bara hos ONOFF, själv köpte jag en VP-X210L på Ebay, som är i princip samma men även har 1 Gb inbyggt minne plus att den kan ta SD- / MMC+ kort.
Jag fick tipset av SHI Stefan B. från SMC Väst som har haft sin en tid , vi har dom bl.a. när vi filmar våra elever på SH/BKK kurserna


A_C_E
 
Last edited:

Skribenten

New member
Samsungs videokameror med extern kamera

Tack för inlägget, jag försökte få loss testkameror från Samsung till förra årets test men de hade då inga i lager.

Det verkar som om Samsung använder samma "bottenplatta" som Sanyos Xacti-kameror. Jag ska se om det kommer någon ny variant av dessa nu, HD-kameran i deras sortiment är tyvärr inte vattenskyddad men den kan kanske vara intressant att prova ändå.

Tipsa gärna om du har lagt ut några videofilmer på nätet för allmän beskådan.
 
Last edited:

Jämten

New member
Tack för inlägget, jag försökte få loss testkameror från Samsung till förra årets test men de hade då inga i lager.

Det verkar som om Samsung använder samma "bottenplatta" som Sanyos Xacti-kameror. Jag ska se om det kommer någon ny variant av dessa nu, HD-kameran i deras sortiment är tyvärr inte vattenskyddad men den kan kanske vara intressant att prova ändå.

Tipsa gärna om du har lagt ut några videofilmer på nätet för allmän beskådan.

Nu kommer Samsung med en gps som kostar 1999kr med alla tillbehör fästen sladdar mm.Den är speciellt framtagen för mc,skoter den är vattntät
tål kyla mm.

Gå in på]WWW.prylstaden.se] så finns det två st att välja på har själv beställt den får se vad den går för.Det man behöver göra är att ladda in kart
program det går med Garmin TomTom mm.Den dyrare kan man koppla till trådlöst h-set .Skall bli intressant att se vad den går för Hälsn Jämten
 
Last edited:
Top