Färre motorcyklar fångades i ATK 2019

smcrobot

New member
Om man bortser från motorcyklisterna som utgör 8,4 procent av de totala antalet registreringar så utgörs det största bortfallet av de som inte kan bötfällas av bilister. Möjligheten att fota motorcyklar bakifrån diskuteras ständigt och det finns bara en lösning för att slippa den typen av idéer. Inför MC-säsongen 2020 ber SMC därför motorcyklisterna att hålla hastigheten, även förbi...

Läs mer: https://www.svmc.se/smc/Nyheter/Farre-motorcyklar-fangades-i-ATK-2019/
 

Alexander76

Member
Jag följer inte logiken riktigt, "sänk hastigheten nu så slipper vi sänka hastigheten sen" :)

Förresten, ska man inte alltid hålla hastighetsgränsen, oavsett kameror?
 

F800ST

Member
jag kör för fort, 60,70 och 80..på vägar om utan problem är gjorda för trafik i 100km/h, aldrig, varför ska jag sitta och putra på låga växlar eller segdra på höga med ökad bränsleförbrukning som följd?

Jag vet att staten vill ha in mer pengar från bränsleskatter, de vill sänka sina utgifter för skadade osv. Men gör om gör rätt. Men jag blir extremt stressad av att sitta i dessa läga hastigheter, jag får svårt att fokusera och blir trött, får jag hålla "min" fart där jag känner mig aktiv så ligger jag mellan 95-100km/h. Detta motverkar trötthet och jag håller utan problem fokus en hel dag bakom ratt eller styre.
 
Top