Färja England

Hampe

Skriver massor!
Nja...

Regina Line är en sorglustig följetong,
Dom har ingen båt, ingen plats i hamnen, inget kapital - ingenting.

Jag vill inte kalla det en scam, för jag upplever att man verkligen tror på det man drömmer om.
Se det mer som ett luftslott.

Det sitter någon i en gardinbutik på den blåsiga danska väskusten och har långtråkigt. Han "tycker" att det borde vara som på den gamla tiden när det fanns en Englandsbåt och allt var mysigt och fint.
Man lyckas inte själv övertyga några finansiärer så man ber - på knackig engelska, allmänheten göra det istället:

Regina Line skrev:
If the route and "ENGLAND BOAT" must be preserved, please send us an email at office@reginaline.dk and tell us that the route must be maintained in order to bring families and friends together. so we can show our investors that there is a need to preserve this route.

...och deras 6 goda skäl att välja Regina Line är närmast rörande för den som är det minsta insatt i dagens färjetrafik.

http://www.reginaline.dk/6-good-reasons-1.htm

DFDS slutade trafikera linjen av en anledning.
Av flera anledningar. Av en massa anledningar!

Svaveldirektivet var spiken i kistan http://www.travelreport.se/2013/10/29/svaveldirektivet-och-vad-som-lurar-i-dess-kolvatten/
och det fattar alla som är det minsta insatta i sjöfartens villkor.

Det är tyvärr inte personen bakom Regina Line.

"Skicka inga pengar" är mitt råd i Regina-frågan, och planera ingen semesterresa efter "fartplanen" för M/S Regina.
Jag är så trist att jag nog vill se en båt innan jag tror på något av detta.


http://shipsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=451


Hampe


Edit:

Jag behöver rätta mig själv.
Snubben bakom Regina Line har inte någon gardinbutik.
Det är bröllopsklänningar han syr...

Hur som helst - här är senaste intervjun jag kan hitta med karlen; från september 2014

http://www.tic.travel/news/30092014/rederi-klar-til-esbjerg-harwich


Man siktar mot 200,000 årspassagerare. DFDS stängde på bra mycket mindre än hälften...
 
Last edited:

BMW R90s

New member
Englandsresa på gång och jag har också fått intrycket att Regina är ett luftslott.
Ska trafiken enligt hemsidan stasrta i Påsk så borde det gå att boka biljetter nu!
Återstår Hoek van Holland eller tunnel till England.
 

Hampe

Skriver massor!
Åh vad pinsamt! Tack för att det finns smarta medlemmar där ute. SMC Travel har sökt dem utan att få kontakt.
...dom smarta medlemmarna? :)


Sista ordet är inte sagt; kanske börjar dom segla vid påsk i år, men det känns inte så om man har följt detta under alla de år som det snackats om det.


Englandsresa på gång och jag har också fått intrycket att Regina är ett luftslott.
Ska trafiken enligt hemsidan stasrta i Påsk så borde det gå att boka biljetter nu!
Återstår Hoek van Holland eller tunnel till England.

Glöm inte fraktfärjan GOT - Immingham.
http://freight.dfdsseaways.com/DFDS_ferries/North_Sea_ferries/Gothenburg_Immingham_ferries/

Få platser, lång överfart, besvärliga avgångs- och ankomsttider - som dessutom ibland kan tidigareläggas!

Men ändå - bokningsbart på denna adressen: paxbookings.got@dfds.com


Hampe
 

BMW R90s

New member
Fraktfärja är inget alternativ. Du räknar upp fem nackdelar och bara en av dem gör att det är inget alternativ.
Man vill ju rulla hatt och dansa med galanta damer:)
 

choken

New member
Reste med tunneltåget på väg till Skottland i somras. Billigt, enkelt och snabbt.
Om man inte vill köra en massa autobahn så rekomenderas färjan över Elbe väster om Hamburg och vidare ner genom västliga Holland. Tälta nånstans runt Oostende i Belgien och ha en tidig avgång bokad i tunneln. Ca 45 min körtid.
 
Top