Färg på hojen

M

magne

Guest
Det finns färger som vissa hoj tillverkare lag beslag på. KTM är jo organge, Kawa-grön osv. Men vilka färger tycker du att hojar ska ha. Lista vad du tycker, ta gärna med några udda hojar:

KTM - Organge (Vad annars)
Kawazaki - Kawagrön
Ducati (alla) - Röd
Suzuki (80-tal) - Delvis röda med vitt
HD - Svart
Honda VFR - Vit
 
H

honda cbf 500

Guest
Själv faller jag för rött i olika nyanser, vinröd är en favorit hos mig. Gärna på honda hojar:D. Svart, Vit och silver är också vackert.
 

jan-olovj

Active member
Jag gillar den röda som Yamaha hade på Dragstar 1100 år 2000.
Röd är en glad färg och att köra hoj är roligt så jag blir glad.
Anars när man köper begagnat så har färgen en minder betydelse, hojen är viktigare.
 

viktoria

New member
Jag gillar den röda som Yamaha hade på Dragstar 1100 år 2000.
Röd är en glad färg och att köra hoj är roligt så jag blir glad.
Anars när man köper begagnat så har färgen en minder betydelse, hojen är viktigare.

Jag håller nog med, färgen har mindre betydelse på en hoj. Köper jag däremot bil har färgen större betydelse.
 

Triumph int

New member
Jag gillar färgen Storröd som jag läste i en annons.

Tror att han använde nått översättningsprogram, men kul ändå.
 

Zopilote

New member
En Honda skall vara röd och vit (Bol´dOr)
Yamaha gillar jag den blå som fanns på tidiga R1:eek:r
Triumph skall givetvis vara BRG.
HD Orange eller mattsvart.
Ducati = RÖD givetvis
Suzuki Blå-Vit

Själv har jag en lila Yamaha och en gul Suzuki :eek:
 

R5+1

New member
Nu är jag ju lite sent ute, men det skulle vara tufft att få hojen att byta färg beroende på temperatur, så som leksaksbilarna gjorde på 80-talet. Vilka nackdelarna är som gör att detta aldrig slagit igenom känner jag inte till, men en gissning är att publiken på marknaden som vill ha skiftande färg på hojen är så pass liten att det inte är lönt att ta fram en hållfast förg enbart för den klicken, men jag skulle gärna köpa klicken, då helst den som går mellan orange och rött!

Borde ju gå att fixa. Finns ju "humörringar" som byter färg (efter ens kroppstemperatur ju). Säg till om du hittar en färg som funkar i vanlig färgspruta så kör vi ett grossistinköp! :)
 
Top