När jag tänker efter har jag haft den här ljusen monterade på 4 olika hojar...
Majesty 250cc Scooter.
Monterade bara en, nere på ena gaffelbenet, i skärmfästet.
Inte optimalt, mycket vibrationer och alldeles för lågt för en perfekt ljusbild.
Dock bra mycket bättre än originalet...
Suzuki GS1000G, 1981.
Även här bara ett ljus, monterade på den STOOOORA Rickmankåpan.
En enkel M6 gängstång och ett extra hål i extraljusets fästbygel.
Inte snyggt eller stabilt, men funkade gjorde det.
Suzuki GSX250.
Första med dubbelmontage.
Svetsade en bygel som höll både ljus och ballaster.
Samma sak här, funktion före flärd...
Suzuki GS250-FW.
Två enkla plattjärn ur skrotcontainern på jobbet, lite hej och hå och bock och en längre skruv i övre gaffelkronan.
Ballasterna ligger lösa, måste nog fixa det innan TT1000 på Isle of Man...
Och nu har jag köpt mig en sats till som ska på min XJ600.
Om lamporna.
Ska man följa vad som står på dom ska dom monteras "hängande" som på bilden (fästbygeln uppåt).
Kan säkert monteras stående också men då hamnar texten "TOP" på glaset nedåt.
Ljusbilden ä rinte cirkelrund utan "platt" så att montera "på sidan" funkar inte om du inte vill ha väldigt smal och hög ljusbild...
Jag gjorde ett test nu när jag monterade Xenon (35W) och konstaterade att ljusbilden är lite svag i mitten, troligen beroende på att lampan skymmer sig själv eller att fokus inte stämmer exakt.
För egen del bekymrar jag mig inte över det för hur man än vänder sig är det bra mycket längre ljus än originalstrålkastare på motorcykeln!
Ljusbilden är för övrigt ganska så smal så räkna med "nålstick" genom mörkret.
Vikten på lamporna är ca 230 gram per st, tillkommer då ballasterna så klart.
299:- för lamporna på Jula, ca 700:- för en konverteringssats till Xenon, så för 1000:- har du 2 xenonlampor. Matcha det med Touratech om du kan ...
/B