EveryTrail GPS Tracker

powerglide

New member
Vad använder du för tracker för att enklast lägga upp dina turer på nätet?

*EveryTrail Pro*
Jag har fastnat för EveryTrail Pro som dels har en pausfunktion så att man kan tracka enbart de intressanta avsnitten samt en kamerafunktion för att bifoga bilder.

Men framför allt gillar jag att man sätter titel och beskrivning innan uppladdning så allt är klart på webben direkt efteråt.
Den enda efterbearbetning jag brukar göra är att ta bort tidsstämplarna från GPS-datan innan jag gör den publik.

*Endomondo Sports Tracker*
Förut körde jag en del med Sports Tracker som egentligen är till för cykling. Men den trackade enbart och we sajten var jag inte så imponerad av förut.

*Mbike Tour*
Har jag bara provat att ladda upp några tracks till. Men då de försvann (togs bort?) efter någon vecka så har jag inte brytt mig om den ngt mera.

*Motorcycle Roads*
Denna app fungerar än så länge bara i Australien och på Nya Zeland, men den verkar väldigt lovande och har även en funktion för att spela upp videos av körningar som lagts upp på YouTube :tummenupp

*BestBikingRoads*
Idag hittade jag en dedikerad MC-app som även omfattar Sverige.
Fast istället för att trackar när du kör så plotter du manuellt hur du tror att du kört.

Betygssättningen är däremot väl utbyggd och är till skillnad från EveryTrail väl anpassad för MC-körning.

*Upp med era tracks på nätet*
Tyvärr verkar det bara vara jag själv som lägger upp sköna spår i Skåne (har inte hittat ngn annan seriös ännu).
 

powerglide

New member
Jag tycker nog fortfarande bäst om EveryTrail.

Men det har kommit en ny App som heter CheckMyTour som jackar in mot FB och Twitter så att det blir mer som en resedagbok som dom där hemma kan läsa när man är ute på längre turer.
 

Mathias

Active member
Själv testar jag My tracks.

Har precis blivit med android så man har inte kommit så långt. :)
 

powerglide

New member
Själv testar jag My tracks.
Är detta samma myTracks?

På iPhone suger den här i alla fall.
Testade lite snabbt och markören "dras runt" när man zoomar :död

Och det går bara att synka mot en desktop app som man kör på sin dator. Det kan iofs vara ok men nu är man ju van vid molnet :)
 
Last edited:

Mathias

Active member
Är detta samma myTracks?

På iPhone suger den här i alla fall.
Testade lite snabbt och markören "dras runt" när man zoomar :död

Och det går bara att synka mot en desktop app som man kör på sin dator. Det kan iofs vara ok men nu är man ju van vid molnet :)

Min ser ju lite annorlunda ut :p, är ju ingen ajfån.

Första turen blev det ett jävla plottrande, den var standard inställd på att plotta var 5 meter och vi körde väl en 16 mil.

Hittade sedan inställningar att den plottar mellan min 100 m och max 500 m

Kolla på mina rundor här:
http://maps.google.se/maps/ms?msid=212860970059153452570.0004a8bd30da7bf221c97&msa=0

och
http://maps.google.se/maps/ms?msid=212860970059153452570.0004a8849f389f59d2d1e&msa=0

När jag har spelat in en runda kan jag skicka den direkt till Google maps från telefonen.
 
Last edited:

Skye

Kör Mycket!
Har testat googels latitude tillsammans med spotwalla. Ger en uppdatering med 10 minuters intervall. Det ger ett hum var man är men slår inte en riktig spot då allt uppdateras internet och inte via gps som jag velat.
 

Pisken

New member
provade EvryTrail(gratis versionen) i morse , recordade min morgon prommis med hundarna , tog 6-7 bilder osov ... prövade uploada till FaceBook för å kolla på datorn....

Syns bara 2 av bilderna å ingen "rutt" .... men kollar jag i telefonen så e alla 6 bilder å "rutten" med ...wierd shit

Ska pröva recorda en hojtur sen å se om det funkar bättre
 

powerglide

New member
Har själv inte provat att koppla mot FB utan använder bara EveryTrails egen sajt. Tycker att det är tillräckligt mycket som ploppar upp på Fejjan ändå ;)

Men även med FB påslaget så går det väl ändå över EveryTrail först?
Hur ser plotten ut där?
 

powerglide

New member
Nu kommer jag inte ihåg hur det var med den fria versionen längre.
Men bilder går väl bara att ladda upp om man har Pro?
 
Top