Ev försäkra en GSXR 750 eller 1000 07-

Goffen

New member
Jag är ny här och undrar om nån vet hur man ska få ner försäkringspremien på en sådan hoj som i rubriken. Jag har ringt runt hela dagen och fått priser på 25k-50k på lite olika bolag. Tydligen ska det finnas nån 35+ försäkring "typiskt då jag är 34" osv alt orsaken till att jag blev medlem här för att få ner premien då. Jag vågar ju inte köpa mcn än då jag inte kan lägga nästan 3k i månaden på bara försäkringen! Ge mig gärna lite tips, jag kör helst inte på bana men om det är enda chansen att få ner premien kanske jag måste ta en kurs här på smc. mvh Daniel
 

lime

Skriver inte
Du vill köpa någon av de mest potenta ban-hojar som tillverkats men du vill inte köra bana?
Du vill ha en extrem sporthoj, men känner inte för att gå på kurs och lära dig hantera den.

Tänk ett varv till, köp en mindre hoj, gå Sporthojskurs och försäkra på SMC-Folksamförsäkringen.
 

Goffen

New member
Du vill köpa någon av de mest potenta ban-hojar som tillverkats men du vill inte köra bana?
Du vill ha en extrem sporthoj, men känner inte för att gå på kurs och lära dig hantera den.

Tänk ett varv till, köp en mindre hoj, gå Sporthojskurs och försäkra på SMC-Folksamförsäkringen.

mja jag menade mer att jag inte ville ut på bana det första jag gör med min nya hojj. Det kan ju vara så trots allt att det faktiskt är rätt sätt att ta en kurs det första man gör "där rök aldrig bankörd i annonsen" Men jag hade hoppats att kunna försäkra hojjen ändå och sedan ta en kurs när jag kände mig redo. Jag är öppen för alla förslag och skrev så mest för att inte alla skulle skriva just smcs bankörning..... mvh ps orsaken till den höga kubiken är att nån sa att en kille som jag på 183 inte riktigt får plats på en 600 som va min första tanke.
 

lime

Skriver inte
mja jag menade mer att jag inte ville ut på bana det första jag gör med min nya hojj. Det kan ju vara så trots allt att det faktiskt är rätt sätt att ta en kurs det första man gör "där rök aldrig bankörd i annonsen" Men jag hade hoppats att kunna försäkra hojjen ändå och sedan ta en kurs när jag kände mig redo. Jag är öppen för alla förslag och skrev så mest för att inte alla skulle skriva just smcs bankörning..... mvh ps orsaken till den höga kubiken är att nån sa att en kille som jag på 183 inte riktigt får plats på en 600 som va min första tanke.

Har du testat? Jag vet flera som är ett par cm längre än mig som sitter bra på 600:eek:r.

Det är skillnad på att ha en hoj som är bankörd och en som har kört på bana på en kurs. Sedan är det inget negativ med att köra på bana. Det är inte mer slitage än vanlig bankörning, annat än på däcken.

Min erfarenhet är snarare att de som kör mycket på bana håller efter sina hojar bättre än vanliga gat-åkare.

Och jo, på en kurs får du i lugn och ro, utan att behöva bekymra dig om bilar, älgar och rullgrus, bekanta dig med din hoj. Och du kommer att ha någon av oss instruktörer kikandes på dig så vi kan förklarar för dig varför den gör som den gör. Och vad du ska göra för att den ska sluta.
 
Top