EU-valet 2014

Hampe

Skriver massor!
Röstat ännu?

Gör det, och snälla - slentrianrösta inte på det partiet du brukar rösta på i Riksdagsvalet.

EU-valet är något helt annorlunda, och jag skulle vilja påstå att en enskild engagerad Europaparlamentariker faktiskt kan bidra mer till förändring i Sverige än vad en enskild Riksdagsledamot kan åstadkomma i Sveriges riksdag.

Dessutom skall man ha klart för sig att en del av våra Europaparlamentariker svänger rätt friskt från den officiella partilinjen hemma i Svedala...

Leta reda på din gubbe eller gumma som du tror har chans att tillvarata just dina intressen, och bry dig mindre om partistämpeln i pannan. Vi som motorcyklister står inför grymma utmaningar i Bryssel de närmsta åren, och behöver allt stöd vi kan få.

Anmärkningsvärt är att Sverige just nu helt saknar representant i transportutskottet TRAN. Bara en sådan sak...

Lite vägledning att börja nysta efter finner man här:

http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/EU-valet-2014/

Hampe

Va? Bror Duktigt...?
Absolut! Skyldig på alla punkter, och jag bjuder på det.
Detta är för viktigt för att man skall vara blyg och säga att man struntar i Bryssel.

Hampe

Skriver massor!
Två minuter!

Du svarade på två minuter, samtidigt som jag kom på att det var bättre att lägga över inlägget i "Vad händer i EU nu då?-tråden"

Well well - tack för den då... :D

H

zappa

New member
Ja jäkla nu blir jag förvånad över mig själv men jag kommer att rösta i en riktining som jag aldrig trodde att jag skulle rösta, och ja det är ett riktigt parti och inga nördar med nya kavajer och pennor i bröstfickan (Hampe fattar!).

Inte bara det att de har vettig inställning till trafikproblemen inom EU utan även andra tankar om hur de ställer sig inom miljö, djurhållning och byråkrati gör att jag kommer att chocka mig själv på Söndag.