Ett tack till Cawwa för hjälpen med körkortet.

brima

New member
Jag har sedan tidiga tonåren viljat ta körkort för Mc men det har hela tiden kommit saker emellan
men förra året(2010) bestämde jag och en nyfunnen kompis att vi skulle ta kortet på gamla dar...

Vi bestämde oss medan vi lagade en moped åt hans dotter, vår dotters kompis.
Vi hade känt varandra i ca 1 timma när vi bestämt oss.
Dagen efter ansökte vi om tillstånd, han fick sitt efter tre dagar men mitt dröjde... och dröjde....
Några dagar efter beslutet åkte min sambo och jag ner till Kalmar och köpte första Mc:n en Yamaha vx750 `92a.
På hösten 2010 fick jag äntligen mitt tillstånd detta pga min tidigare sjukdomsbild.

Jag hade slängt in en blänkare här på forumet om någon kunde tänka sig att vara handledare åt oss, Cawwa svarade att han kunde ställa upp på detta.
Som sagt så fick jag mitt tillstånd sent på hösten 2010 så det blev inte mycket kört det året heller...

Vi kom igång på riktigt efter semestern 2011 och körde på kvällar och någon helg.
Kompisen hade pga omständigheter lagt detta på is så det var Cawwa och jag som körde.

Jag har hela tiden stöttats av min sambo med teori,köp av Mc:s mm mm.

Den 3/10-2011 fick jag äntligen mitt Mc-körkort, (är i dag 49 år).

Jag vill här Tacka Cawwa,Cawwas sambo samt min underbara sambo.

Cawwa för hjälpen med övningskörandet och för att han är en väldigt bra lärare och för övrigt en väldigt trevlig person.

Cawwas sambo för att hon lånade ut Cawwa till mig dessa kvällar.

Min sambo för allt stöd och hjälp under tiden.

Jag har nu hunnit avverka dryga 200 mil på Mc och har äntligen förstått meningen med livet.....

Nästa steg är att se till så sambon oxå tar Mc-Kort.

Ha det gott på vägarna/brima

Cawwa

New member
Tack själv Brima ... en så flitig elev bara kan inte misslyckas. När du väl fick kläm på undanmanövern så gick det som en dans ... även utan tuta. Körkortsförättaren blev imponerad helt enkelt ... :)

Tack för dom varma orden och lycka till med resten av säsongen, för du har väl inte parkerat hojen än? Nu är det ju bara att förstå meningen med universum kvar ... :D

brima

New member
svar

Nej har hojarna i bruk hela tiden så jag hoppas på en snöfattig vinter.
Tänker inte köpa dubbdäck dock.
Men kör så länge det går och sambon åker gärna med.