Estland, Lettland,Litauen.Ryssland,Polen

Stefan M

New member
Någon som har åkt båge efter östersjöns länder och kan bidra med lite tipps om vägar bed&breakfast hotel ev visumregler och annat som man bör tänka på
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
på sidan 188-189 i SMC-kalendern 2006 finns information om visum och annat för resande i olika europeiska länder. Visum krävs till Ryssland. Svensk trafikförsäkring gäller inte i Ryssland, kan tecknas vid gränsen.
Kontakta respektive lands resebyrå i Sverige för mer information.
 

Stefan M

New member
Tack för det svaret det var viktigt,nu hoppas jag bara att någon som kört där hör av sig med tipps /Stefan:p
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Jag körde genom baltstaterna på mc 1997. Det var en höjdare och en resa dit rekommenderas. Det har hänt massor sedan dess, då var det visumtvång och försäkringarna gällde inte. NU är baltländerna EU-medlemmar. Därför är mina erfarenheter förlegade. Hoppas någon annan vill svara!
 

stahson

Member
Litauen

Har varit i baltikum ett flertal gånger i aug o sep då är det inga problem att få tag i hotellrum . Vi brukar bara fara in mitt i centrum på städerna, och ta ett centralt hotell så man enkelt kan göra en pubrunda på kvällen.
Huvudstäderna är att rekommendera för övernattning.
Kärnkraftverket utanför Visaginas Litauen (ignalina)
Gruto parkas utanför Druskininkai Litauen www.grutoparkas.lt är en park med gamla Lenin Stalin statyer och rysk marschmusik i högtalare runt om i parken.
 
Top