e7danne
New member
Jag tar mig själv som exempel då. Jag har en gathoj med lampor och allt vad det innebär. Jag är med i SMC Sport för jag känner att jag tagit steget bortom vad steg 4 är till för (trafikutbildning). Jag har inget intresse av att köra rookie 600 eller "tävla på riktigt" i någon klass med den hojen. Men jag skulle gärna "mäta mig" mot mina (klubb)kompisar under lämpliga tävlingsliknande former. Dvs inte någon "allmänhetens åkning" a'la ActionPics (inte ens licensgruppen) eftersom inte alla som kör där är beredda/inställda på att det är "låtsas-racing" kompisar emellan.
Här både tycker och tror jag att någon slags tävlingsliknande form i regi av SMC Sport kan fylla en plats som saknas idag.
Exempel på Steg 6-dag med "tävlingsupplägg"
Pass 1. Fri träning
Pass 2. Fri träning med provstart.
Pass 3. Kval
Pass 4. Race
Pass 5. Fri träning
Krav på hojen ska vara exakt samma som för steg 6. Man kan köra dit (om man vill) på sin gatreggade hoj, skruva av regplåten (symboliskt) och köra ett race.
Tillför ett poängsystem för placeringar i Race-passet och så har vi ett klubbmästerskap...
Detta skulle kunna ske parallellt med vanlig kursdag (dvs uppta 1 av 3 eller 4 grupper på banan) och därmed locka över fler nyfikna från Steg 4.
Är det inte ungerfär så det har funkat på t.ex. Kemora?
Här både tycker och tror jag att någon slags tävlingsliknande form i regi av SMC Sport kan fylla en plats som saknas idag.
Exempel på Steg 6-dag med "tävlingsupplägg"
Pass 1. Fri träning
Pass 2. Fri träning med provstart.
Pass 3. Kval
Pass 4. Race
Pass 5. Fri träning
Krav på hojen ska vara exakt samma som för steg 6. Man kan köra dit (om man vill) på sin gatreggade hoj, skruva av regplåten (symboliskt) och köra ett race.
Tillför ett poängsystem för placeringar i Race-passet och så har vi ett klubbmästerskap...
Detta skulle kunna ske parallellt med vanlig kursdag (dvs uppta 1 av 3 eller 4 grupper på banan) och därmed locka över fler nyfikna från Steg 4.
Är det inte ungerfär så det har funkat på t.ex. Kemora?