Gjort.
Jag lade till att man som motorcyklist är väldigt beroende av tydliga skyltar när man färdas i regn.
...eftersom undersökningen riktade sig till bil- och lastbilsförare.
*bortglömdaigen*
Det kan vara intressant att veta att Trafikverket vill slippa betala för 3Ms bästa / dyraste film som heter Diamond Grade.
https://www.3msverige.se/3M/sv_SE/f...45-7-m?N=8719319+3294519702+3294529177&rt=rud
Då kommer det - så himla lägligt, en undersökning som förhoppningsvis skall visa att trafikanterna känner sig bländade av trafikskyltar och tvingas blända ner sitt helljus.
Hipp hurra: by public demand kan Trafikverket sedan pruta ner på synbarheten och spara pengar - för vår skull minsann.
Fy fan vad korrupt Trafikverket är, och så många andra dom drar med sig ner i skiten.
Psst - Bilistverket: era egna dokument säger att:
Vägmärkens läsbarhet är beroende av foliens retroreflexion. Reflexfolien ska anpassas till halvljus och
från olika bilar.
Halvljus. Säg efter mig: "ha-alvljus"
Den som har möte och därför tvingas köra på halvljus skall kunna uppfatta trafikskyltar och läsa orienteringstavlor även på halvljus. Alltså behövs den bästa retroreflektiva filmen på våra skyltar.
Att försöka smita undan det kravet genom att fuska till en survey som kommer fram till att ninkenpoops som inte orkar blända av när dom själva blir bländade är stötande.
Vad sägs om en liten informationskampanj istället om korrekt ljusanvändning? Det är hög tid kan jag berätta, och skulle göra nytta på många sätt.